Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

A stadion, amit négyszer avatnak fel

2021/06/01. - írta: pörgeszurkol

Hétfőn volt a Bozsik Aréna második avatója, de ugye nem ez volt benne az első meccs - és akinek épült, az még birtokba sem vehette.

Sok szempontból érdekes az új kispesti stadion. Az NB I-ben ez a létesítmény épült a legtovább, azaz a kispestieknek kell a legtovább várni arra, hogy hazatérhessenek. Az ő rekordjukat csak az NB II-es Budaörs múlja felül, ahol évek óta félkész a stadion, de azt állítólag átadják őszre. Mondjuk addig a Honvéd is játszhat a Bozsik Arénában.

img_1083.JPG

A hosszú szerencsétlenkedés mellett persze kellett a koronavírus is ahhoz, hogy négy stadionavató legyen Kispesten: volt ugye az NB III-as csapatnak egy zártkapus meccse, aztán ez a hétfői, U21-es holland-francia volt az első olyan találkozó az új Bozsikban, amin lehettek nézők. Ezt követi majd a Honvéd első bajnokija, és persze lesz egy dedikált stadionavató, azaz "hírverő" meccs is.

Lényeg a lényeg, a saját sztenderdjeim szerint az első tétmeccset tartom egy stadion avatásának, így volt ez a Puskás Aréna esetében is. Jelen esetben a korona miatt ez egy fokkal bonyolultabb, de azért talán egyértelmű, hogy csak olyan meccset tekinthetünk igazi avatásnak, amin lehetnek nézők.

Hétfőn az U21-es Eb-n egy holland-francia negyeddöntőt rendeztek, ez volt az első olyan mérkőzés, amin lehettek nézők a Bozsik Arénában. Kihasználtam az alkalmat, megnéztem magamnak a pályát.

Már az odaút sem volt szokványos: Óbuda felől Zugló érintésével az általam csak "lajosmizsei expressznek" hívott 142-es vasútvonalat választottam, ha éppen nem rohad le a vonat, akkor ez a leggyorsabb eljutási mód. Szerencsém volt, mert az én vonatom előtti kimaradt, ez viszont nem, sőt, egyenesen (az éppen nem létező) Közlekedési Múzeumból érkeztek a vasúti kocsik. Biztosan nagy élmény lehetett azoknak a kalandvágyó külföldieknek, aki így mentek a meccsre - volt ilyen, a vonaton tapasztaltam.

img_1079.JPG

Budapesti elővárosi vonat, 2021, avagy "mink itten északon nem ehhez vagyunk szokva!"

Képen persze már láttam az új stadiont, de így is meglepően szép látványt nyújtott a sorompó felől érkezve. A nem éppen jó környéken hirtelen évtizedes ugrást jelent a stadion, körülötte a fű és térkő, nagyon rendben van összkép. A bejutás sem tartott sokáig, kezdés előtt már fent voltam a lelátón - elsőre csodálatos látvány a gyep az új székek felől nézve - persze nem volt meg az a már-már megható érzés, mint a Puskásban, de így sem rossz. 

img_1085.JPG

Jutott hely bőven a VIP-vendégeknek.

Közelről már lehet találni hibákat - ezt nálam sokkal jobban és részletesebben meg is énekelte a méltán híres Csakblog, ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy nekem az alufóliával betekert csövek tűntek fel. Következetesen az összes cső olyan, nem értem, miért. Mármint tényleg nem értek hozzá, elhiszem, hogy van értelme, de ez így nagyon gánynak tűnik.

Nekem, mint külső szemlélőnek, aki évente legfeljebb két-három alkalommal megy ki ide, tökéletes ez a stadion. Az pedig legyen a kispestiek gondja, hogy tartósan, folyamatosan látogatva milyen.

img_1086.JPG

Ez lesz majd az ultrák szektora.

img_1090.JPG

Jó pont a viszonylag sok mosdó és büfé. Utóbbi árai vélhetően nem a véglegesek, a 790 forintos Heineken már-már botrányos, bár jobban belegondolva még mindig inkább ez, mint az 590 forintos Arany Ászok vagy Borsodi - márpedig utóbbit pletykálják Kispestre.

Ezen a matinére hajazó meccsen ugyan nem derült ki, de a pléhtető várhatóan remek akusztikát biztosít majd a stadionnak, azt pedig viseljék el az utolsó sorokban ülők-állók, hogy a szél bizony rendesen befúj fentre.

img_1091.JPG

Tényleg nem akarom a kákán is a csomót keresni, de hogy ez így minimum fura egy frissen átadott stadionban, az biztos.

A meccsen amúgy a franciák szereztek vezetést, a második félidő elején egyenlítettek a hollandok, az utolsó pillanatban pedig a győztes találatot is megszerezte Myron Boadu a hollandoknak - ekkor egyként ugrott fel a lelátó örömében, senki nem akart maradni a hosszabbításra. Én egyébként is a hollandoknak szurkoltam, ha vannak franciák is a pályán, akkor nekik ugye nyilván nem fogok. 

Az irammal és a hajtással nem volt gond, technikai hibák akadtak bőven, de ne feledjük, ezek a hollandok a magyar U21-es csapatot 6–1-re verték. Ettől még a jövő sztárjait nem biztos, hogy láttam hétfőn.

img_1087.JPG

Ha már Európa-bajnokság, azért megemlítem, hogy francia részről Dayot Upamecano volt eredményes. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül lehetett hallani korábbi kispesti színesbőrű játékosok nevét a lelátón, persze buzdító jelleggel egy-egy támadásnál. A végefelé amúgy több egészen szórakoztató beszólást is lehetett hallani, de nekem a kedvencem a második játékrész elején először elhangzó "Csak a Kispest!" volt.

Nem a meccsélményért, hanem a stadionért mentem, nem is csalódtam. Ahogy fent is utaltam rá, hibát lehet találni bőven, és ehhez még csak nagyító vagy rosszindulat sem kell, ugyanakkor én kispestiként örülnék ennek a stadionnak, jó lesz oda kijárni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr5916579254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.06.03. 00:39:13

Most mééér', a Várkert vagy minek hívják azt az egykori szórakozóhelyet a Vár tövében, szóval azt is legalább vagy háromszor adták át, és azt még ráadásul az átadások közt vissza is zárták...
:D
Egyébként meg végre már, hogy lesz, van stadion, tökutolsónak az egész magyar fodballvilágban, még szerintem nb3-as tanyasi csapatok is hamarabb kaptak stadiont, valahol ez is szégyen.
Egymagában a Honvéd! :D

felhőkergető 2021.06.03. 10:49:15

biztos, hogy a kerületben ez a stadion volt a legégetőbb probléma? ez hiányott már csak, hogy minden pöpec legyen? a kérdés költői
süti beállítások módosítása