Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Remélem most minden sivalkodó boldog

2020/11/09. - írta: pörgeszurkol

Hetek óta változó idegességgel olvasom azoknak az idiótáknak a kommentjeit, akik teljesen random cikkek alatt fröcsögnek a meccsrejáró emberekre, és azt követelték, hogy vegyék el az emberek szórakozását. Most végre örülhetnek, szar lesz nekünk is. 

img_9075.JPG

Természetesen nem vagyok vírustagadó, megértem és elfogadom a korlátozásokat, maszkban jártam meccsre és kocsmába (is), kerültem a tömeget, és nyilván támogattam, hogy ne lehessen telt ház a stadionokban, korlátozni kellett a befogadóképességet. Ezzel nagyjából jók is voltunk, a hétvégén egy egész meccsen (beszámoló még ma! */ITT is van/) és két második félidőn jártam összesen három pályán Budapesten a harmadosztályban és a negyedosztályban. Mondanom sem kell, óriási veszélynek voltam kitéve mindegyiken: szabad ég alatt, betartva a másfél méter távolságot, maszkban, szinte éreztem, ahogy a koronavírus megtámadja a szervezetem, rögtön arra gondoltam, hogy mindenki potenciális gyilkos, aki itt van, és aki ezt lehetővé teszi.

Szerencsére a metrópótló buszokat nem tiltják be, így ott lehet 150 ember egy 18 méter hosszú járművön zárt térben, de egy focipálya körül a szabad ég nem lehetnek 150-en, ez így van jól, így biztonságos!

Sajnos ahogyan azt megszokhattuk, két véglet létezik ebben az országban, ami jelen esetben a mindent lehet vagy semmit sem lehet. Pár hetet kellett volna kibírni a téli szünetig (megyei bajnokságokban sok helyen annyit sem), de nem, felfüggesztik az amatőr bajnokságokat és zárt kapus lesz minden egyéb meccs. A tavaszból kiindulva az MLSZ-ben még az is benne van, hogy NB II. sem lesz, az NB III. pedig szinte tuti ugrott, mert az hivatalosan amatőr. Őszintén szólva az pont nem érdekel, hogy van-e NB I., pont a foci lényegét veszik el már megint.

Szomorú vagyok, amiért továbbra is gyerekként kezelik az embereket az országban. Maszkban, távolságot tartva sem lehet amatőr meccsekre menni, inkább bezárnak mindent, az a tuti.

Remélem boldog mindenki, aki eddig folyamatosan a focimeccsek betiltását követelte, őszintén kívánom nekik, hogy soha ne legyen nagyobb örömük az életben ennél.

200 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr216278830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

il_mio_nome_é_nessuno 2020.11.09. 14:44:22

@Zsolteee: És neked van fogalmad arról, hogy a magyar foci piaci alapon nem tudna működni? Én például rühellem, hogy az én adómból is kapnak fizetést futballistának nevezett bohócok. Majd ha a Fradi a jegy és bérlet értékesítésből eltartja magát, kitermeli a játékosok fizetést, a stadion fenntartási költségeit, akkor újra lesz magyar foci. Addig minden amit itthon te focinak hívsz, az egy kalap...sz@r!!!

pörgeszurkol 2020.11.09. 14:44:24

@mojoking77: Igazából tökéletesen összefoglaltad. Végtelenül elszomorít, hogy a foci ennyire pártpolitika lett, számítottam rá, hogy sokakat felbosszantok ezzel a poszttal, de ekkora foscunamit azért nem vártam.

Zsolteee 2020.11.09. 14:48:17

@Falshang: egy kicsit tisztában kéne lenni a nemzetközi focival, és annak sajátosságaival. A Fradiban nincs migráns, hacsak a migráns alatt nem az idegenlégiósokra gondolsz, amelyek szinte (2 brazil kivételével) európaiak. Egyébként a Fradi kezdőjében legalább 4 magyar szokott lenni rendszeresen. A Juvéba tudod hány olasz volt? 3! A barcában tudod hány spanyol volt? szintén három. A PSG-ben tudod mennyi francia szokott játszani? jó ha kettő. Szóval erről ennyit, sajnos megragadtál a 90-s évek elején, jó lenne lecserélni a trabantot és a fekete fehér videoton tévét és haladni a korral, hidd el jobban jársz!

bekov 2020.11.09. 14:52:52

a posztot elnézve teljesen felesleges elkezdeni magyarázni a bloggernek, hogy mi is volt a baj a (nem zárt kapus!) focimeccsekkel. reménytelen eset...

Zsolteee 2020.11.09. 14:52:58

@il_mio_nome_é_nessuno: remek, akkor ne nézd, szerintem megleszünk nélküled :) ez a demokrácia előnye, senkit nem érdekel az egyszemélyes véleményed :)
Egyébként a Fradival pont mellé lőttél, mert ők a leginkább piaci alapon működő csapat, nekik van a legtöbb bevételük játékos eladásból, közvetítői jogdíjakból, merchandising bevételekből! Ők java részt piaci alapon tartják el magukat, a főszponzor a Telekom, ami egy német anyavállaltnak a magyar leányvállalata.
Foci hasonlattal élve óriási kapufa.
Először talán ismerd meg a futball finanszírozás gazdasági felépítését, akkor rájöhetnél, hogy a te adódból egy büdös forint nem megy a focira. A TAO a cégek adóját érinti és nem a magánszemélyek adóját. Ez is kapufa.
Nyugodtan visszatérhetsz a hímzésedhez!

Sancho12 2020.11.09. 14:54:14

@Zsolteee: Azért ott ugye a sponzorok fizetik,tartják el a klubot és nem az én adóm megy,nagy külőmbség.

Zsolteee 2020.11.09. 14:56:44

@Sancho12: Ahogy fentebb írtam a te adódból egy forint nem megy sehova, TAO-ból megy pénz, az pedig vállalati adó, és nem magánszemélyekre vonatkozó! köszi, hello

Falshang 2020.11.09. 14:58:30

@Zsolteee: ne hasonlítsd össze őket a barcával, meg a juvéval, ott SZÍNVONAL van.

cardiobascuralis 2020.11.09. 14:59:25

@Zsolteee:
Ja, az elmúlt évtizedek legszebbjét.
Például Barca-Fradi, Fradi-Juve...

A BL-be bejutottak, mert állami pénzen lefizették az ellenfeleket.
Válogatott dettó.

Egyébként az elmúlt évtizedek legszebbje kb. olyan, mint a szarszépségverseny. Lehet, hogy kiválasztják a legszebbet, komoly nemzetközi zsűrivel, de attól az még szar marad.
A magyar foci pont ilyen szar.

Ja, én voltam utánpótlás-válogatott, igaz, nem fociból. Te milyen szintig jutottál, ha már a tornából felmentettekről pofázol?
Mellesleg ha egy magyar NB-I-es csapat edzésen megcsinálná azt, amit mi megcsináltunk, a hullaszállító vinné el őket. És naponta 2 edzés volt. Mellette meg még tanultam is, nappali tagozaton.

Mellesleg a Fradiban alig van magyar. A csapat nagy része néger meg ukrán. Mitől magyar csapat a Fradi? Attól, hogy a magyar melósok adójából, állami milliárdokból gazdálkodik?
Akiket említesz, azok lehet, hogy sokkal több pénzből, csak azt nem az állam adja nekik - a polgároktól a megkérdezésük nélkül, sőt, a többség akarata ellenére ellopott milliárdokból -, hanem a szurkolóik.

"Okos ember nem mond/ír hülyeséget, a többinek meg tilos."
Akkor te miért csak azokat írsz folyamatosan? Az okos embert fel sem tételezi rólad senki, gondolom, még anyád sem, de legalább a tiltást tartanád be.

@Girhes Joe:
Látva itt egyes emberek írástudását, simán komolynak veszem az ilyeneket.
És nem járok utána senkinek, hogy ki mit és hogyan írt korábban.

@Hódara:
Ja, lehet, hogy itt van a legtöbb kórházi ágy, csak épp foglaltak. Voltak eddig.
De talán érdemes lenne tavaszra is visszaemlékezni, amikor a gazdádék hazazavartak súlyos rákos betegeket is a kezelés közepén, mert kell az ágy. Aztán meg a tizedét sem használták ki, de legalább jó páran belehaltak.
Szóval igen, valóban butaságokat írsz, Kásler elvtárs. Vagy inkább ökörségeket.

@vackor1:
"egy tanárnak/tudósnak"
Igen, egy irodalom-, rajz-, ének- vagy tesitanár kimondottan hasznos lehet ilyenkor.
Vagy akár még egy angoltanár is. :-)
(Mondjuk egy fizika- vagy kémiatanár talán igen.)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2020.11.09. 15:00:11

@Zsolteee: a TAO, amit most a Telekom fizet ki, az pl mehetne a digitális oktatás modernizálására, internet bővítésre stb. De hogy ne legyek demagóg: van fogalmad arrily hogy bármelyik magyar csapat mennyire élne meg kizárólag piaci alapon? Igen, a Fradi is. Magyarországon van kb 2-3000 ember akit érdekel a foci, es kijár a meccsekre, és akkor még lehet, hogy sokat mondtam...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.11.09. 15:00:33

@Girhes Joe: te még dicsekedsz is a korlátoltságoddal?

Szerinted bárki nem xxxik magasan a te ismereteidre?
Ha te árulfeltő akarsz lenne a te dolgod.

Az viszont a mi dolgunk is hogy a szüleid nem tudnak dolgozni mert rád kell vigyázniuk...
Az iskola arról szól hogy aki eltartja a családot, az tudjon dolgozni és ne kelljen arra hazaérnie hogy az unatkozó gyereke felgyújtotta magára a lakást...

Zsolteee 2020.11.09. 15:00:42

@Falshang: akkor nézd azt, senki sem kérte, hogy magyar csapat meccsét nézd, megleszünk a kiváló társaságod nélkül is. Te nem fogsz szenvedni a színvonal hiánya miatt, mi pedig nem kell hogy olvassuk az ilyen és hasonló "kiváló" hozzászólásokat! Win-win szituáció :)

Sirály12 2020.11.09. 15:01:30

Annyira korlátolt vagy agyilag, hogy úgysem érted meg, ha el magyarázom is mi különbség a tömegközlekedés és a foci között! De azért annyit segítek, hogy az egyik szükséges, a másik meg egy marhaság! Nagy ott a baj fejben, ahol ilyen időkben még mindig a foci a legfontosabb!

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2020.11.09. 15:02:50

@Hódara: Ágy van, csak doktor nincs, meg ápoló.

Sancho12 2020.11.09. 15:03:59

@Zsolteee: Igen az nem az állam pénze,vagy is mindenkié.Abból azért lehetne pl.CT-t venni,szóval akkor nem ami pénzünk.

Zsolteee 2020.11.09. 15:04:34

@cardiobascuralis: Ha te bármikor jártál volna sportpálya környékén, akkor valószínűleg nem írnál ilyeneket :) de nehezen hiszem el rólad, hogy bármikor is sportoltál volna, bár lassan abban is kételkedek, hogy iskolába jártál egyáltalán. De igen, sportoltam, igazolt játékos is voltam, úgyhogy erről ennyit.
A személyeskedés meg egyenesen vérlázító, ez el is árulja a műveltségedet és a mentális képességeidet. A legtöbb "felvetésedre" fentebb már reagáltam, olvasd vissza, remélem nem lesz nagyon megterhelő számodra.

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:05:35

@Zsolteee:
Jó esetben 2 az a 4. A kapus Dibusz (milyen remek 2 gólt hozott össze a Juvénak, tanítani való!) meg Lovrencsics, amikor épp nem sérült. A 4 az, amikor a legtöbb magyar van egyszerre a pályán. A 89. perces cserék után.

"ők a leginkább piaci alapon működő csapat"
Ja, leginkább. Azaz NEM piaci alapon működő csapat.
Mellesleg a stadion árát mikor csengetik be az államkasszába?

"A TAO a cégek adóját érinti"
Magyarul az államkasszából lopott pénz. Azaz köztulajdon. (Ja, tao kisbetű.)

Zsolteee 2020.11.09. 15:05:35

@Rorschach: Erről csak annyit, hogy 2018-ban a magyar állam a GDP 5,2 százalékát költötte oktatásra, az uniós átlag ezzel szemben 4,7 százalék. Eurostat adat

hollario 2020.11.09. 15:06:09

Hüpphüpp...

"Nehéz a dolga a futballhuligánnak,
Nehéz a dolga...."

Hódara 2020.11.09. 15:06:16

@Rorschach: Írtam,hogy orvos kevés van.Gondolom azért van most az intézkedés és,hogy karácsonyra nyitni lehessen pár hétre.Ha az egészségügy bírná én nem korlátoznék,de így...

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:07:50

@Zsolteee:
Öcsém, a te helyesírásoddal az iskoláról beszélni... Vagy az év viccének szántad?

Zsolteee 2020.11.09. 15:07:54

@cardiobascuralis: Hát akkor számoljunk: Dubisz, Botka, Lovrencsics, Sigér, ez nálam négy, és akkor még vannak a cserék, de ők általában stabil kezdők. De ahogy már rámutattam, ez a nemzetközi trend, a legtöbb BL csapat tele van idegenlégiósokkal, megmondtam már, túl kéne lépni a 90-s évek eleji mentalitáson.

Erinaceus 2020.11.09. 15:09:24

Soha nem érdekelt a foci, de a "kórház helyett épített stadionok" lózung ismételgetésétől már agyhúgykövem van. Igen, a magyar közegészségügy egy rakás sz@r. Ahogy a legtöbb állam közegészségügye. Nem nagyon találni olyan országot a Földön, ahol ne lennének súlyos problémák az állami kórházakkal. Ez egy iszonyatosan komplex probléma, amit sehol a világon nem sikerült még rendesen megoldani. Akik azt harsogják, hogy akárhány (ezer) milliárd forint ráfordítása bármit képes lenne tartósan megoldani, azok is a probléma részei - főleg ha ezt olyan kontextusban teszik, hogy xy más dologra nem kéne költeni, mert az egészségügy fontosabb.

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:09:48

@Zsolteee:
Csak ezt most fordítsd le abszolút értékre, hogy mennyi forintban az a 4,7%, meg mennyi az az 5,2%.

Mert ez kb. olyan, mint a román gazdaság világbajnok 1990-1995 közötti növekedése. Volt honnan növekedni.

Zsolteee 2020.11.09. 15:09:50

@cardiobascuralis: na taníts mester, hol vétettem helyesírási hibát?
Szerintem az iskolákról ne kezdjünk el beszélgetni, könnyen lehet, hogy a nyolc általánosod kevés lesz ebben a vitában :)

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:10:57

@Zsolteee:
Ja, csak ebből a Botláb meg a Sügér nem kezdő, csak néha-néha csere.
Több magyar meg nincs is a csapatban.

Zsoleee 2020.11.09. 15:11:33

@Zsolteee: @il_mio_nome_é_nessuno: a te adód kilo kenyerre is kevés. Ne a Fradit emeld ki mert az osszes kap,viszont a Fradi az egyetlen amelyiknek van azert beveteli oldalon is valami

Zsolteee 2020.11.09. 15:11:54

@cardiobascuralis: Ez most megint mellé ment, mert nem növekedést írtam, tehát valamiről valamire változott, hanem a megelőző évek össz GDP-jének 5,2 százalékát költötték arra. Nagy különbség, és így máris értelmét vesztette a hozzászólásod

Hódara 2020.11.09. 15:11:56

@cardiobascuralis: Magadtól vagy ilyen hülye vagy az ellenzék kamu videóiból tájékozódtál

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:12:10

@Zsolteee:
Minden egyes mondatodban, te szerencsétlen.
Ja, neked még a 8 általános sincs meg?
A helyesírásod alapján valahol a 4. osztály körül bukhattál ki túlkorosként.

cardiobascuralis 2020.11.09. 15:13:24

@Zsolteee:
Mondom, te szerencsétlen: mennyi volt forintban az egyik, és mennyi a másik?
Persze megértem, hogy a te 4 általánosoddal nehéz ezt felfogni.

Zsolteee 2020.11.09. 15:13:44

@cardiobascuralis: Akkor szerintem nézz sakkot, vagy valami más szép sportközvetítést, mindenki jobban fog járni hidd el :) te is, kevésbé leszel frusztrált és ideges :)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2020.11.09. 15:14:42

@Zsolteee: Magyarországon az egy fore jutó GDP valahol Uruguay és Chile között van, úgyhogy ez igy sokat nem mond.

Zsolteee 2020.11.09. 15:15:13

@cardiobascuralis: a szerencsétlen szegény szüleid voltak, hogy egy ilyen selejtes terméket hoztak a világra, ülj le egyes :)
Olvasd vissza amiket írtam, aztán gondolkodj el, gyökér, már ha ezzel a gyökereket meg nem sértem :)

_Alex__ 2020.11.09. 15:15:36

valamelyik celeb benyögte, hogy ha diszkó nincs akkor foci se legyen
egyébként a foci politikai vörös posztó arról van szó, nem a meccsre járókról azokat pont telibeszarják a kedves honfitársak de ezzel lehet zorbánt támadni, akkor csak jó téma lehet
kb ennyi, bele senki nem gondolt, nem szokás azt Magyarországon

Zsolteee 2020.11.09. 15:17:38

@Rorschach: 2018-ban a magyar GDP az 57. volt a világon, előztük pl a horvátokat, szlovákokat, románokat, szlovéneket, Uruguayt! Annyira azért nem szar, mint amilyennek be akarják állítani.

Zsoleee 2020.11.09. 15:18:42

@cardiobascuralis: kicsit informálódnod kellene mielőtt hülyeségeket írogatsz. A stadion árát már becsengették, mert a környező földterület az államé lett amiből simán kijön a stadion ára. Attól mert egy fóbiás idióta vagy, nyugodtan utána nézhetnél a dolgoknak.

lobaszopiatej 2020.11.09. 15:21:22

@Zsolteee: " jó lenne lecserélni a trabantot és a fekete fehér videoton tévét és haladni a korral, hidd el jobban jársz! "

Nekem mindegy, csak ne az én adómból élősködjön a foci, mint ahogy azt teszi ma a vírus alatt is!
És ez nem csak a focira igaz, lásd érdi kézilabda...

Zsoleee 2020.11.09. 15:24:46

@Rorschach: a Telekom nyugodtan szponzorálja tovább a Fradit, a Groupama szintén. Arra nem gondolsz hogy van akit így érnek el ezek a cégek? Személy szerint azóta van biztosításom a Groupamánál mióta a Fradinak fizet, a Telekomnak havonta mindent összevetve 60ezret fizetek, ez csak addig lesz így amíg a Fradit szponzorálja. Sokan vannak így nyugodj meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.11.09. 15:25:43

Ez a blog és a bejegyzés annak bizonyítására íródott, hogy akkor egyes (?) futballszurkolók nettó agyhalottak?

Mert minden sportesemény betiltottak te nagyon, te.
Betűzzem, vagy megérted a minden szó jelentését...?
Ja, bocs, nem csak sporteseményeket. Ez a balfasz blog megy úgy állítja be, mintha valami merénylet lenne ez a szurkolók ellen.

Az meg külön vicc, hogy azt sem érti meg, hogy mi a difi az:

* alapvető igények
* a szórakozás között

De még az sem, hogy amennyivel kevesebb ember utazik tömeggel sportrendezvényre, az is a kockázatot csökkenti.

Egyébként ameddig az emberek cirka 5-6%-a az orrára nem húzza fel a maszkot vagy sehogy, addig marad ez. Westendben két mozgólépcsőzés alatt kb. ezt az arányt láttam....

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2020.11.09. 15:27:20

@Zsolteee: most melyik GDP-rol beszélsz? Össz GDP-ben Luxemburgot is megelőzzük, mert ott kb 600 ezren laknak. De egy főre jutó GDP-ben 2018-as adatok szerint ők vezetik a listat, mi meg bőven a szlovákok meg Uruguay alatt vagyunk.

Zsolteee 2020.11.09. 15:27:22

@lobaszopiatej: A TAO-ból a következő sportágak részesülnek (a teljesség igénye nélkül): vízilabda, labdarúgás, kézilabda, úszás, jégkorong, kosárlabda, vívás, röplabda, és ezekhez hasonló, ún. látványsportágak.
Érden az önkormányzat pénzelte a kézilabdát, és nem az állam, és amíg ment a szekér senkit nem érdekelt miből :)

Zsolteee 2020.11.09. 15:29:06

@Rorschach: Össz GDP-ről beszéltem, mivel annak 5,2 százaléknyi felhasználásról értekeztem korábban.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2020.11.09. 15:35:04

@Zsolteee: hát ez az, az az 5.2% semmit nem árul el arról, hogy mennyi az oktatásra költött összeg, százalékok helyett inkább azt mondjak még, hogy pl. Svedorszaghoz képest, ahol kb szintén 10 millioan laknak, mennyit költöttünk oktatásra.

dumdum 2020.11.09. 15:36:08

@dumdum: szóval ha a kicsi iskolás gyerek otthon marad, akkor valamelyik szülő is, távol marad a munkahelyétől. Mondjuk nem tud bemenni ápolónak a kórházba. A színház e tekintetben nem játszik.

dumdum 2020.11.09. 15:38:31

@Zsolteee: a TAO az utánpótlásra mehetett. Persze volt csapat aki az élcsapotnak dobta át szabálytalanul.

lobaszopiatej 2020.11.09. 15:44:36

@Zsolteee:
Debrecen is önkormiból állja, ami szintén adófizetői pénz (mert közcélra gondolnánk, hogy megy, pl óvoda, bölcsöde, iskola).
Nem érdekel a kézilabda, ne menjen oda se pénz.
Látványsport álljon meg a maga lábán.

A sportot pedig hobbi-egészség célból kell támogatni, életvitelszerű naplopásra nincs szüksége az országnak, a saját szórakozását meg mindenki finanszírozza önmaga, ne a kórházaktól meg iskoláktól vegyék el ezt a pénzt (a TAO-t meg önkormi pénzeket beleértve, ugyanúgy közpénz mindkettő).

HgGina 2020.11.09. 16:02:56

Nem a focimeccseket kell betiltani, hanem Magyarországon magát a focit. Az 1978-as válogatott óta egyetlen valamirevaló focimeccset láthattunk, a Fradi-Real Madrid meccset. Akkor meg minek milliókat... tíz-, százmilliókat erre költeni?
Az meg, hogy nem épült új stadion csak felújítottak, netto hazugság. Az MTK is teljesen új, a Népstadion is teljesen új, és emlékeim szerint Vitya szülőháza mellett sem állt abban a párszázas, esetleg párezres kis putri községben stadion.

morph on deer 2020.11.09. 16:07:56

@RTB:
Mekkora hülyeség?
Elég nagy.

Viszont ez a véleménye, és leírta.
Mi meg itt vitatkozunk, mert van min.

Az igazi gond az, hogy szerintem qrvára fegyelmezetlen népség vagyunk, ezért aztán senkiben nem lehet igazán megbízni, hogy valóban odafigyel önmagára és másokra, ezért is tartunk itt, ahol.

Ugyanakkor igaza van a posztnak, hogy nálunk mindig csak a ló túlsó oldalán sikerül helyet foglalni: vagy szabadon eresztünk mindent, vagy meg satufék!
Semmiféle értelmes differenciálásra nincs még esély sem, lásd stadion versus falusi focipálya.

Mondom ezt úgy, hogy szerintem a foci az egyik legfeleslegesebb marhaság, amit ráadásul teljesen ismeretlen okból sportnak neveznek..!
Igaz, ezt orbán is hangsúlyozta, mondván csak zártkapus mérkőzéseket lehet játszani, de pl “minden csapatsport tilos” :)

Csak egy példa:
Esküvő lehet, de lagzi nem, és az esküvőn is csak az vehet részt, akinek ott dolga van. Ilyen a házasulandó pár, a pap és/vagy anyakönyvvezető, tanuk, szülők és testvérek, más nem.
Ugyanakkor temetésre mehet maximum 50 fő, az érdekelten felül!

Világos, nem? Mert mégis más érzés a ravatalozóban elkapni azt a nyavalyás vírust, mint a házasságkötőben, ugyebár!

Már csak a halálozásokat kéne betiltani, nehogy ötvennél többen legyenek..:(

Girhes Joe 2020.11.09. 16:24:26

@Ződ2000:
Mert szerinted egy 14 éven aluli ember olyan hülye, hogy azonnal magára gyújtja a házat, ha nem állnak mögötte korbáccsal. Hát ha ennyit korcsosult a világ 1986 óta (amikor is kb. a fél osztályom 10 évesen rendszeresen otthon volt egyedül minden nap - nem a mostani viccnek is rossz 22 fős, hanem mondjuk egy 39 fős osztály fele), akkor meg is érett a pusztulásra. Mellesleg egy gyereknek jobb esetben 2 db szülője van, csak szólok...

Falshang 2020.11.09. 16:32:36

@Zsolteee: tehát, mert rosszat mertem írni a kedvenceidről, nem is lehet véleményem, ez aztán jó demokratikus. Amúgy nézném én őket is, de én a jó focit szeretem. Ezek tudod miben jók? Szabálytalankodásban. Persze, ha nem megy ésszel, akkor oldjuk meg erővel.

lobaszopiatej 2020.11.09. 16:34:26

@Zsolteee: "TAO-ból megy pénz, az pedig vállalati adó"

Amit az EU közpénznek nyilvánított.
IPA szerinted mire megy? Azt is vállalatoktól szedik be.
Bölcsödére, ovodára, iskolára.

Vállalatnak tökmindegy, mire fizet, max ebben van egy részben alig megtérülő reklámja neki. De ezt elvárják a következő közbeszerzésnél, különben nem ő nyeri.

Gösser söralátét 2020.11.09. 16:52:10

@Zsolteee:

"Ahogy fentebb írtam a te adódból egy forint nem megy sehova, TAO-ból megy pénz, az pedig vállalati adó, és nem magánszemélyekre vonatkozó! köszi, hello "

Ez tetszett. A hozzád hasonló nagyon egyszerű képességűekkel lehet elhitetni, hogy orbánkirályod az állam pénzét költi, nem az emberek adóját lopja el.

Dr. Tom 2020.11.09. 17:09:56

Nabazz, én meg eddig azt hittem, stadionban nem lehet elkapni sehogy sem ezt a szart. Nem azért építettek ennyi stadiont kórházak helyett, hogy járványhelyzetben meccsrejarással óvják a lakosságot? Egy világ omlott össze bennem, komolyan ...

Zed is not dead yet 2020.11.09. 17:11:48

Igen. Ideje volt. Sokkal több értelme van, mint a mindenféle címkézés nélküli éjszakai kijárási tilalomnak (Komolyan: a vírus sötétben lopakodik oda hozzád?).

Értelmes emberek között totál elég volna annyit mondani persze, hogy "hacsak nem muszáj, ne menj mások közelébe, míg a járvány tart", aztán értenék, hogy ha kajáért boltba, dolgozni munkahelyre és más muszáj-helyekre (orvos, gyógyszertár, stb.) kell menni, akkor megyek, máshova meg nem. Hova? EMBEREK KÖZÉ! És hova mehetek kockázat nélkül? Ahova tudok más emberek nélkül. Pl. egyedül, vagy együtt élőkkel (családdal) együtt kimenni a szabadba, másokkal nem vegyülve. Ebben az országban sajnos sokan nem értelmes emberek és az ostobaságban jó sok hivatalos arc is példát mutat (maszk az orra alá tolva, vagy nincs is rajta, stb.).

Szomorú, na.

Azt is megnézhetnétek, minden állampolgár által szórakozásotokban erősen dotált focidrukker kevesek, hogy hogyan változik az ember "kibocsátása", ha ordít a maszkban, ahhoz képest, ha csak "alapjáraton" lélegzik. Nagyon csodálkoznátok, azt hiszem. Megfejelve ezt azzal, hogy (konkrét példa, az ex-szomszédom) a tag meccsre már eleve erősen alkohollal befűtve megy ki, aztán ha győzünk inni kell, ha vesztünk, még inkább inni kell ... aztán nagyjából filmszakadás, az ilyenek majd pont a távolságtartásra, meg a maszkra figyelnek, mi? A faszi már majd egy éve elköltözött innen, de meccs után mindig ide eszi vissza részegen a penész óbégatni, meg a virágágyásba hányni/szarni/hugyozni. Az új lakhely még nem vésődött be eléggé, hogy tajtrészegen oda menjen, ne ide.

Végül a mesteri foci, amit a csapatok művelnek a gyepen, amiért akár emberhalál árán is muszáj kimenni, hogy lássák a szurkolók ... jaa, hogy ilyen már évtizedek óta lassan nincs? Szar fizikumú, túlfizetett megélhetési focisták nyomják a 90-perces alibi-passzolgatást, az a 2-3 kilóra vásárolt "profi" meg benyomja a gólt, ami előre meg volt rendelve és kész. Ezért kimenni oda és kockára tenni hatványozottan sokkal több (lásd: kontaktok) normális, ártatlan ember életét, hát ez normális?!

Zed is not dead yet 2020.11.09. 17:40:49

@Zsolteee: Figyelj már, Zsóóótii! Szerinted tüntikézni is azért járnak mint focimeccsre? (mondanám, hogy "szórakozásból", de képtelenség szórakozni ezeken a focimeccseken)

"Tüntikézni" azért mennek, mert ha nem, akkor keresztbe fossák le a jogaikat, az igazukat, meg őket, magukat is, úgy egyben, aztán meglepő módon (gondolom, neked legalábbis meglepő), nem akarják hagyni ezt és próbálnak valamit tenni ez ellen. Itt Magyarországon érdekes módon a tüntetők azok, akik közé bemehetsz és ellent mondhatsz és sértetlenül kijössz onnan, a drukkerekkel ezt nem nagyon játszhatod el. Pedig aki tüntet, az harcolni próbál a focidrukker meg ... mit is csinál? Szórakozik? Szórakozásól balhézik? ...

Tudom, drukkeriában (multinacionális enklávé, ahol a focin kívül lófasz se számít) menőség beszólni az SZFE-seknek, de azért az is vicces, hogy egy művészeti iskola tanárai és diákjai simán leiskoláznak helytállás, kitartás, komolyság _ÉS_ az indulat- és hangulatkeltés kerülése mellett mindenki mást (erősen beleértve a drukkereket is). Amit ők nem hagynak megcsinálni velük (és végülis ilyen módon velünk többiekkel se olyan könnyen), azt már előttük megcsinálták a (focifogalommal élve) narancs-ultrák egy sor olyan intézményel, amelyiktől necces volt, hogy fogja-e hagyni magát. Egy sor egyetemmel, a Tudományos Akadémiával, és így tovább. És azok simán lenyelték a békát, némelyik még jó pofát is vágott hozzá. Na, hát ez volt a szégyen, az SZFE meg egy picike kis remény-szikra. Persze lesz ez még tovább is, a komplett közalkalmazotti kar most készül fel a seggbe...ra, vazelin meg már rég nincs a patikában se. Aztán ha lecseng a járvány, sorra kerülnek majd az orvosok is, meg mindenki más. Mondjuk neked fog menni a szurkolás fájó seggel is, azt lehet állva is.

Hát akkor jó szurkolást neked, szemellenzős deIQ-fighter Zsóóti.

(ugye nem te vagy a durván keresztény Zsemlyén Tódi, ugye nem?)

white999 2020.11.09. 18:03:55

@pörgeszurkol: Személy szerint boldog vagyok. kb 1.5 hónap késésben van a kormány az összes intézkedéssel. Sokkal kisebb gazdasági kárral megúszható lett volna egy észerű zárás korábban. A vége úgy is a teljes lockdown lesz most már.

Ami a focit illeti szerinted mennyire van sportszakmai értéke amikor egy csapat nem áll ki mert 28 játékosa fertőzött? A nézőket szórakoztatja amikor a kedvenc csapata az ellenfél serdülőjét veri meg, Az pedig, hogy egy csapatban 28-an fertőzöttek elég jól mutatja, hogy egymástól is elkapják. Rosszabb esetben egy sportoló, hogy te tudjál szórakozni a pályán kap szívinfarktust a covid miatt. Szerintem ennyit nem ér.

cardiobascuralis 2020.11.09. 18:06:54

@Hódara:
Hát, legalábbis nem Orbán seggéből nyalom az információkat nap mint nap, mint te.

@Zsolteee:
Miért lennék frusztrált vagy ideges? Csak mert a hozzád hasonló agyatlan seggfejeknek megmondom, hogy agyatlan seggfejek?

"a szerencsétlen szegény szüleid voltak, hogy egy ilyen selejtes terméket hoztak a világra, ülj le egyes"
Iskolában csak ezeket hallottad 18 éves korodig, amire el tudtad végezni a 4 osztály általánost?
Nem csoda, hogy csak ezek ragadtak meg, ahogy látom, nemcsak a helyesírással, a magyar nyelvvel is erősen hadilábon állsz, már jelzőt sem tudsz számban egyeztetni a jelzett szóval. Ciki, bunkókám...
Igaz, a Hajrá, Fradi! ismételgetésére ennyi agy is elég. Kár, hogy neked többre elegendő nincs is.

" a környező földterület az államé lett amiből simán kijön a stadion ára"
Magyarul egy büdös petákot sem csengettek be, te hazug majom.

"amíg ment a szekér senkit nem érdekelt miből"
Már megint hazudsz, majom. Az Érdnek elég jól ment a szekér még 1 éve, amikor az új polgármester rájött a lopásra, és elzárta a pénzcsapot.

@lobaszopiatej:
Engem érdekel a kézilabda, de így is azt mondom, hogy ne menjen rá közpénz.

@morph on deer:
Ha megtanulsz majd rendesen olvasni, rájössz, hogy minden AMATŐR csapatsport tilos. A profi csapatok mérkőzéseit megtartják nemcsak fociban, hanem más csapatsportágakban is, csak zárt kapuk mellett.
Ha már jártál volna falusi focimeccsen, akkor tudnád, hogy ott az elkülönítésnek még annyi esélye sincs, mint egy stadionban. A pálya körül állnak a nézők (ülőhely nincs), többnyire részegen üvöltözve.

Temetésen viszonylag ritka, hogy izzadtan táncikáljanak tökrészegen egymás pofájába lihegve, míg lagzikban nem annyira. Meg nem puszilgat mindenki mindenkit. Talán ez lehet az oka.

@molnibalage:
Járjál az 1-es villamoson, ott nem ezt az arányt fogod látni, hanem kb. 20%-ost. Ja, és a nem használók mindegyike kreol bőrű. Kivétel nélkül.

@Zed is not dead yet:
Igen, a kijárási tilalmat én sem értem, mondjuk én eddig este (bőven 8 után) jártam le futni. Többnyire a kutyával sem találkoztam (pedig rendes futópálya, rekortánnal, csak tömegsportos, nyitva van éjszaka is, ha hajnal 3-kor van kedved futni, akkor lemehetsz akkor is).
Mellesleg tavasszal jártam bent néhányszor a bulinegyedben, csak kíváncsiságból, általában éjfél és hajnal 3 között, mikor hogy jött ki a lépés, a legtöbb, amit láttam egy ilyen séta során, 3 ember volt 1,5 óra alatt. De azokat is csak messziről, és nem együtt persze. Pedig akkor még/már jó idő volt, éjszaka is 18 fok körül, nem 6 fok, mint most, amikor amúgy sem szívesen megy ki senki, főleg ha nincs is hova.
Ha nincs nyitva semmi, a többség úgysem megy sehova, aki meg a kihalt utcákon járkál esetleg, kilométeres körzetben tök egymagában, azt totál fölösleges baszogatni, ami majd most jön.
(Vagy aki mondjuk Vásárosnaményből jön autóval, mert épp ott volt dolga, nem okvetlenül munka, és este 8-ra még nem ér haza.)

Értelmes emberekről beszéltél.
Hát, focimeccsre nem azok járnak. Mutatták a képeket a nyakra húzott maszkban csoportban üvöltő fradista faszokról, talán a Kijev elleni meccs volt, Hajdú B. kissé ironikusan meg is jegyezte, hogy bár a bemondó többször is bemondta, hogy kötelező szájat és orrot eltakarva viselni a maszkot, egyesekhez biztos a nagy hangzavar miatt nem jut el a hang.

Amikor a Fradi bejutott a BL-be, valamikor éjfél előtt hazafelé tartottam, amikor a Stadionoknál két seggrészeg kreol bőrű, nyilván komolyan sportos 170 centi/130kiló testalkatú fradista az 1-es villamost kezdte püfölni kívülről. A villamosvezető elküldte őket a részeg c. kategóriás k. anyjukba, a tettlegességig fajulást egy 50 körüli faszi akadályozta meg azzal, hogy határozottan fellépve mindkét felet próbálta békíteni (szóban). Legalább annyira sikerült, hogy a fradisták káromkodva elhúztak a faszba, a villamosvezető meg szintén káromkodva tovább tudott menni a járgánnyal. És akkor éjjel nem ez volt az egyetlen találkozásom seggrészeg, tahón viselkedő fradistákkal, pedig alig néhány megállót utaztam.
Az értelmes meg a focidrukker egymást kizáró fogalmak.

A X. kerületben van egy kínai negyed (Jegenye utca és tág környéke), időnként arra vet a sors - a kínaiak egész nyáron is maszkban jártak, az utcán, étteremben, mindenhol. Annyi időre vették le, amíg ettek, az utcára kihelyezett asztaloknál is. És akkor éppen messze nem volt kötelező. Csak tanultak az otthoni esetből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.09. 18:08:57

@Erinaceus:

"a "kórház helyett épített stadionok" lózung ismételgetésétől már agyhúgykövem van"

Lehet, de ettől még igaz, hogy amit a stadionokra és a fenntartásukra költöttek/költenek, annak jobb helye lett volna ill. lenne az egészségügyben.

Erinaceus 2020.11.09. 18:14:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez alapján bármilyen pénznek "jobb helye lenne az egészségügyben." Hiszen semmi sem lehet "fontosabb" mint emberéleteket menteni. Ha sportrendezvényekre emiatt nem szabad költeni, akkor hol a határ? Színháztámogatás? Útépítés? Köztévé fenntartása? Tömegközlekedés fenntartása?

cardiobascuralis 2020.11.09. 18:17:57

@Zed is not dead yet:
"ha nem, akkor keresztbe fossák le a jogaikat, az igazukat, meg őket, magukat is, úgy egyben"
Miért, ha tüntetnek, akkor nem?
Mikor tapasztaltál ilyet az elmúlt 10 évben a netadós tüntetést kivéve?

"a tüntetők azok, akik közé bemehetsz és ellent mondhatsz és sértetlenül kijössz onnan"
2010 óta. Azért 2006-ban ez nem biztos, hogy megállta volna a helyét.

Az SZFE gerincességből igen komoly példát mutatott az egész országnak. Bár a mai törvénnyel valószínűleg nekik is végük.
Már csak a fehéroroszoknak meg a lengyel nőknek lehet szurkolni. Úgy látszik, a mostani ősz a piros-fehér színekről szól, nemzetközileg.

@white999:
Én 1 hónapot írtam, amit törölt a narancsos elvtárs, mert emellett megkérdőjeleztem az elméje épségét is, azt meg nem bírta elviselni.

Mondjuk annál a csapatnál, amelyik nem fogadja el a 28 fertőzöttes másik csapat halasztási kérdését, erősen megkérdőjelezném a sportemberség fogalmát, és ha én lennék az MLSZ, sportszerűtlenség miatt minimum 1 év teljes eltiltás és 2 osztállyal lentebb sorolás (ahol az 1 év leteltével kezdhetnének) lenne a jutalom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.09. 18:19:24

@Zsolteee:

"Ahogy fentebb írtam a te adódból egy forint nem megy sehova, TAO-ból megy pénz, az pedig vállalati adó, és nem magánszemélyekre vonatkozó!"

Az a helyzet, hogy ami adót a vállalat befizet, annyival kevesebb jut pl. bérekre.

Hódara 2020.11.09. 18:22:42

@cardiobascuralis: Meg is lett az eredménye.Így már értem mièrt vagy ilyen retardált és miért zavarnak a tények

cardiobascuralis 2020.11.09. 18:24:44

@Erinaceus:
Igazad van, a köztévés évi 100-120 milliárdnak is jobb helye lenne az egészségügyben.
A tömegközlekedés létfontosságú, a foci nem.
Az utak létfontosságúak, a foci nem.
A színházaink világszínvonalúak, a focink a béka segge alatt (persze, a Fradi a BL-ben - kb. 200 milliárd állami forint beleölése után, mert amiről még nem tudunk, hogy melyik ellenfelet mennyivel fizették le, hogy lefeküdjenek, hogy a Fradi a BL-be bejusson; a bejutási pénz 5 milliárd, szerintem az ellenfelek többsége 10-ért már simán megtette ezt a szívességet, 4 csapat, az 40 milliárd, Viktor viszonozta a szívességet Kubatovnak a választásokon nyújtott segítségéért, mert azért, hogy a tüntetésekre kivezényli a Fradi-ultrákat).

Arról nem is beszélnék, hogy a "felújított" (lófaszt, lerombolt és felépített) stadionok egyike sem volt szanálásra ítélt állapotban. És kérdezd meg az MTK drukkereit, hogy mennyire örülnek a mostani totál elbaszott új stadionjuknak, vagy inkább a régit szeretnék-e vissza.

cardiobascuralis 2020.11.09. 18:26:25

@Hódara:
Ja, hogy te Orbán seggének a nyalásától lettél ilyen retardált, és ezért zavarnak a tények?
Kösz, hogy bevallottad. Remélem, legalább jól érzed magad, miközben a cigányfost nyalogatod. Kiélvezed az ízeket.

Hódara 2020.11.09. 18:28:18

@cardiobascuralis: Még szöveget értelmezni se tudsz.Irány a suli vagy a DK

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.11.09. 18:28:31

@Erinaceus:

Ne túlozz. Azt azért mindenki, aki nem elvakult focimániás, belátja, hogy az üresen kongó stadionokra kár volt költeni. A foci és a többi látványsport a legtöbb normális országban nem állami pénzből, vagyis pl. nem a vállalatok által befizetett adóból működik.

only one 2020.11.09. 19:02:17

Szeretem a focit ha az JÓ....na de ezt a döntést is ideje volt meghozni!
Hogy boldog vagyok-e most ettől?
Tulajdonképpen a helyzet jelenlegi állása egészében bosszant és ez a ma meghirdetett “halálos ítélet”, ami miatt sajnos tollat ragadott .....illetve gomboknak esett a szerző, nem más mint egy “megkésett levél”.

Nem fegyelmezetlen a nép! Max egy kicsit tudatlan. Egyszerűen a második hullám nem olyan leheletnyi mint az első. Ez most keményen odaver, és tetszik vagy sem ilyen az, amikor egy vírus nem képes megérteni, hogy augusztus 28 van vagy szeptember 1.
Mindent egy “kicsit” előbb kellett volna.....akkor talán nem tartanánk itt!

Mindenki nyugodjon le a .......ba!
Lesz foci továbbra is!

Csak most ennek az “értelmes” cikknek (szándékosan nem fogom az “írója” szót használni) a kreálója is otthon fogja nézni fotelból.
Biztos nagyon büszkék a szülei erre a kiemelkedő teljesítményére!
Az enyémnek erre azt tudnám mondani minden elfogultság nélkül, hogy “SZÉGYELLD MAGAD!
Azt hiszem van elég bajunk és veszteségünk jelenleg enélkül is!

A Magyar Egészségügyi Ellátórendszer nálunk sem a legjobb, bizony vannak rések.....de mit rések, szakadékok a pajzson. Pont úgy mint a világ bármely részén. Remek szakembereket képzünk itthon orvosból, ápolóból, asszisztensből, intenzívterápiás szakasszisztensből....stb., olyanokat, akiket szívesen alkalmaznak bárhol a földön. Ezt nem sok ország mondhatja el magáról.

És most képzeld el annak a pénznek a felét (csak a felét!) amit azokra a dolgokra kótyavetyélt el “azzállam”, amelyek a focival bármilyen viszonyban is de vannak! Ha ezt az összeget magától megállni képes (értsd: nem omladozó), működésre kiválóan alkalmas kórházak építésére fordítják....hmmm csak képzeld el!
(Akinek már a könyökén jön ki ez a duma, ott már komoly bajok vannak fejben! Mert lehet, hogy keménynek érzed magad, mint a kád széle de te is lehetsz beteg egyszer......vagy többször!)
Vagy ha a nagy számok mögött legalább minőséget is láthatnánk a különböző építészeti kivitelezésekben......
Sajnos közel sem vagyok biztos abban, hogy tényleg szuper lesz a “szuperkórház”, amit majd egyszer (biztos mindenki tudja, hogy ki) megépít.
Igen! Lenne helye hol szupernek lenni az Egészségügynek.
Bosszant, hogy két diplomával és egy rakás felsőfokú képesítéssel, 28 év után is csak a nyolcadát vagy a tizedét keresem egy focistáénak! Ráadásul mostantól rettegve, mert bármikor elhajíthatnak az Ország másik szegletébe évekre. Magánélet nuku.....! Esetleg még valamivel lehetne keseríteni az egészségügyben dolgozók helyzetét ebben a jelen iszonyatban?
Itt kérek elnézést minden focistától, akiket esetleg megbántottam azzal, hogy naggggyon alábecsültem a fizetésüket. Biztosan csak a kemény munka jól megérdemelt jussa......nem vitatom.
Igaz! Ha 2x45 percet végig lehetne nézni a kórházi munkánkról, biztos nem is lenne annyira szórakoztató......vagy inkább kevésbé vicces! A hosszabbításért senki nem reklamálna, és talán a depresszióba zuhant, könnyes szemű szurkolók is elgondolkoznának, hogy miért is jobb most az a fotel otthon.

Visszakanyarodva az “alkotáshoz” , addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér!

A lehető legkevesebbet kontaktálódj!!!

Csak annyit, amennyit a munkád, a családod, vagy a tüneteid miatt kell!
Lefordítva: a kórházakban nekünk minden NEM megbetegedő ember számít! Ha így sem érted, teljes szívemből sajnállak!

Amit a vírusról még feltétlenül tudnod kell:
-sötétben pontosan ugyanúgy terjed mint a világosságban.
-nem ismeri az órát.
-mitöbb, a naptárat sem.
-nem lohad le hétvégén sem.pp
-az orrodon éppen úgy be tud osonni mint a szádon (és egyéb nyílásaidon).
-nem véd meg tőle a kesztyű ha vásárlás után nem veszed le és úgy zabálod a meleg sajtospogit.
-az alkoholra fittyet hány, tehát ne egymás után igyatok egy üvegből!

Számomra sértő és bántó volt ez a cikk, mégha téged ez nem is érdekel....
Azt viszont jó volt látni, hogy milyen felháborodást keltettél.
“Gratula”

pörgeszurkol 2020.11.09. 19:13:18

@only one: Igazából ott elcsúszik az egész, hogy nem a zárt kapuk miatt írtam ilyen indulatosan, hanem azért, mert az összes amatőr bajnokság leáll, szóval nem tudom a fotelból sem nézni.

A másik meg, hogy nem a korlátozásokat kritizáltam, hanem ezt a drasztikus zárást. Nyilván szívesen odaadnám az egészségügynek a fradira, felcsútra és a többi állami csapatra költött támogatások zömét, de ez nem azt jelenti, hogy ne szeretném a focit és ne járnék ki, ameddig csak lehet.

Akik meg folyamatosan követelték a foci leállítását, azok háborodjanak csak fel, azt nem bánom, ha őket zavarja a poszt, csak az zavar, ha félreértik.

pörgeszurkol 2020.11.09. 19:26:48

@white999: korábban hozott észszerű(bb) zárásnak örültem volna, az nem járt volna azzal, hogy megint törölnek minden sporteseményt szinte.

Az tény, hogy az idei bajnokságokat tönkretette a covid, de a semminél ez is jobb volt. Főleg a megint félbeszakított, teljesen széteső amatőr bajnokságokat sajnálom, az nb1 engem nézőkkel vagy nézők nélkül sem izgat annyira.

Zed is not dead yet 2020.11.09. 19:58:10

@cardiobascuralis: De ha nem tüntetnek, akkor biztosan. Aztán a tüntetés nyilván akkor tölti be funkcióját, ha egy helyzet eljut odáig, hogy muszáj a tüntetőkkel valamit kezdeni, mert másképp nem lehet továbbmenni. Van, ahol ez úgy történik, hogy megverik, megölik, eltüntetik őket (Kína, egyes poszt-szovjet országok, stb. :: általában diktatúrák), vannak országok, ahol pedig vagy a tüntetők adják fel, mert belátják, hogy nincs igazuk, vagy a hatalom, amikor a tüntetők mellé áll az (addig) csendes többség. Ez a mostani szitu egy sajnálatos próbája az itthoni világnak, ami megmutatja végül, milyen országban élünk és van-e elég erő arra, hogy néhány arrogáns ember véleménye kevésbé legyen fontos, mint sok olyané, akik előbbiektől szenvednek.

Nekem egyébként az a netadós tüntetés volt pont az, amikor nagyot csalódtam. Nem azért, mert amiatt tüntettek, hanem mert annál sokkal durvább dolgok miatt nem.

cardiobascuralis 2020.11.09. 20:13:32

@Hódara:
Dehogynem tudom értelmezni. Hangról hangra ezt írtad, cigányseggnyaló.

metalex 2020.11.09. 20:15:20

@flydomi: Tényleg nagyon nagy probléma, hogy nem lesz NBII.
De az, hogy magyarországon 30 éve nincs foci az nem baj ..... :-(

studkell 2020.11.09. 20:22:04

" A TAO a cégek adóját érinti és nem a magánszemélyek adóját. Ez is kapufa."

A tao az államot illetné, amiből fejleszthetné az országot. Vagyis mindannyiunkat. Ehelyett focistákra költjük. És ezt még magyarázni kell, elég szomorú.

cardiobascuralis 2020.11.09. 20:27:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az mondjuk elég vicces tud lenni, hogy (kivéve a Fradi-hülyéket, de azokat is csak az Üllői úton) a jóval kisebb befogadóképességű szakadt, ezeréves kézilabdacsarnokokban fordulónként átlagban többen vannak, mint frissen és méregdrágán, a nyugati árszínvonal triplájáért épített focistadionokban.

@only one:
+1

Csak annyit, hogy nem, a nép baromira nem fegyelmezett. Menj ki a pesti oldalon a külvárosokba (IX. vége, X., XIX, XVIII, XVII., XIII. külső része, IV., XIV egyes részei stb.), és szállj fel egy buszra, aztán számolj, hogy hány százalék nem visel maszkot, vagy az állára tolva viseli. Még a belengetett büntetés terhe mellett is. Persze minden ilyen szankció annyit ér, amennyire érvényt szereznek neki. Én ezeken a járatokon még ellenőrt, rendőrt, közterület-felügyelőt nem láttam, a szabályt be nem tartó kreolokat (és csak azokat) annál inkább.

@Zed is not dead yet:
Egyetértek.

@pörgeszurkol:
Kár, hogy még ennyi hozzászólás után sem vagy képes felfogni a lényeget.
Ennyi ésszel hogy maradtál ennyi éven át életben?

buszrajongó 2020.11.09. 20:33:50

@cardiobascuralis: "Mellesleg a stadion árát mikor csengetik be az államkasszába?"

Miért kellene becsengetniük? A stadionok az 1945-ös államosítás óta állami tulajdonban vannak kivétel nélkül. A csapatok bérleti díjat fizetnek a használatért. A kórház helyett stadion programot én is túlzásnak tartom, de a stadionrekonstrukció annyiban nem támadható, hogy az állam felelős az állami tulajdon fenntartásáért. Az már más kérdés, hogy az 1800 lelkes Felcsútra miért kell 3500 fős stadion a miniszterelnök házának közvetlen szomszédságában. Érdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy azonos településen lévő csapatok nem bérelhetnének-e közös stadiont, ahogy Olaszországban. Az egymást utáló fradisták és újpestiek nyilván nem akarnának ugyanabban a stadionban játszani, de a Vasas és az Újpest miért ne osztozhatna a Szusza Ferenc stadionon, míg a Honvéd és az MTK használhatná a Fradival együtt a Groupamát. A megtakarított pénz mehetne az eü.-re és az oktatásra.

pörgeszurkol 2020.11.09. 20:41:08

@cardiobascuralis: Miért hazudsz?

A sportstatisztikablog szerint: a hazai sportklubok nézőszámának listáján az első 25 helyen a Győri Audi ETO női kézilabda csapatát leszámítva csak férfi labdarúgó egyesületek találhatóak. Na most a győri kézicsarnok minden, csak nem szakadt vagy ezeréves. Ennyir elehet komolyan venni a többi hülyeségedet is.

pörgeszurkol 2020.11.09. 20:44:43

@cardiobascuralis: sportstatisztika.blog.hu/2020/10/25/1_9841

De tessék, nézegesd a táblázatot, utána írogass a nézőszámról. Sajnos így, hogy hónapok óta azt harsogták a hozzád hasonlók, hogy túl sokan járnak meccsre, kénytelenek lesztek átgondolni a korábbi fröcsögéseiteket arról, hogy senkit nem érdekel a magyar foci.

only one 2020.11.09. 21:02:07

@cardiobascuralis: biztos igazad van, ezt sem vitatom! Ám amikor az “én” hazámról és népemről vélekedek vagy feltételezek dolgokat......hmmm.....nos, nem igazán az általad említettekre gondoltam!
Áprilisban szóvá tettem egy bizonyos ..di üzletben, hogy hatan jöttek be maszk nélkül, és még nekem szólt a pénztáros, hogy inkább ne szólaljak meg.
Dehogynem! Jött a “biztiboj” , intézkedett.
:)

only one 2020.11.09. 21:17:29

@pörgeszurkol: én is sokat emlegettem a Lászlóból nézve az eseményeket és igazságtalannak tartottam, hogy vajon szurkolni miért lehet nyilvánosan, amikor szinte más semmit. Arra gondoltam, vajon biztos helyes ez így, hogy odaát “buli” van, az utca ezen oldalán pedig tízesével halnak az emberek?
Főleg, amikor én nem tudok bejutni a kórházba a munkámat ellátni mert az Albert Flórián beáll a szurkolóktól.
Szavam nem lehet az egész meccset hallottam ingyen.....sajnos a betegek is!
Én is azt akartam, hogy így legyen....utálhatsz érte! Na bumm....
Már októberben kellett volna!

cardiobascuralis 2020.11.09. 22:20:28

@buszrajongó:
Röviden: lófaszt.
Ne 1986-os adatokat lapozgass, akkor tényleg állami kézben voltak.
Másrészt ezek nem felújított stadionok, hanem porig ledózerolt és onnan felhúzott stadionok.
Felcsúton vajon milyen stadiont újítottak fel?
Egyébként a Roma meg a Lazio szurkolóinál nem utálják jobban egymást, azok mégis egy stadiont használnak.

@pörgeszurkol:
Hazudik a k. édesanyád!
Azokra a statisztikákra alapozol, ahol a felcsúti 23 nézős meccsen kihoztak 300+ nézőt? Az Index vagy a 444 stábja volt ott, megszámolta.
Kisvárdán meg Mezőkövesden is kb. egyszer egy évben van annyi néző, amit a statisztika feltüntet: amikor ott játszik a Fradi. És akkor sem a helyi csapat hívei mennek el, hanem a környékbeli fradisták.
Elég szomorú, hogy a KSH pofátlanul hazudik az O1Gecigány kedvéért. Ennyi.

Arról mondjuk nem is beszélnék, hogy a Győr (kézi) a 3285-ös nézőszámával jóval hátrébb kullog, mint az MTK az 1752-es nézőszámával (ezek a teljes évados átlagok, nem 5 fordulóé). Ha már bedobsz egy statisztikát, nem árt ám, ha olvasni is tudod benne az adatokat. És foci esetében ezek kurvára felhazudott adatok.

Narancsos kommunizmus 2020.11.09. 22:29:43

Bele ne haljál, hogy nem jarhatsz meccsre.
Úgy meg ott a WC, ahova mindenki berohan a szünetben. Gondolom nem 5 órás a szünet, hogy mindenki távolságot tartva végezze a dolgát. Persze ennyi idő alatt megint sorba állna.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.11.09. 23:22:37

@pörgeszurkol: Én abban hiszek, hogy az amatőr és a profi labdarúgás helyzete jelen kérdésben teljesen más. A profik esetében az ott felmerülő összegeknél elvben megoldható és elvárható, hogy oldják meg a játékosok izolációját olyan mértékben, hogy a fertőzési kockázat ott a lehető legalacsonyabb legyen.

Az amatőr fociban viszont erre nincs pénz. A sportolás után lihegve az öltözőben sem végeznek túl gyorsan, így az aerosol alapú fertőzés kockázata magas lehet. Együtt utaznak, könnyen fertőzik meg egymást. De akár az ellenfél egy-egy játékosát, az aeroszol formában jelenlévő kórokozót belélegző takarítót, majd a fertőzést az érintett labdarúgók hazaviszik a munkahelyükre. Hiszen amatőrök, van nekik többnyire az is. Több közösséget, akár más-más településen baromi hatékonyan összekötő szuperterjesztők lehetnek.

És egyre többször fordul elő, hogy kulcsemberek esnek ki a virus miatt, a kór dönti el a bajnokságot, nem pedig az, hogy ki lenne a jobb.

A maszk, és a távolságtartás tök jól véd a cseppfertőzés ellen, csakhogy kimutatták, hogy a kilégzésnél, beszédnél, kiabálásnál (szurkolást is ideértve), sporttevékenységnél kilégzett, tovább a levegőben marad, és ez ellen a maszk is kevésbé véd...

TBG 2020.11.10. 06:32:31

Annyi a különbség, hogy utazni muszáj, a focinak nevezett lötyögés meg nem.

lac64 2020.11.10. 06:34:53

@pörgeszurkol:

Az amatőr meccsek betiltására nem a nézők, hanem a játékosok miatt került sor szerintem. Az élvonalbeli játékosokat minden meccs előtt szűrik, ha van közöttük covidos, akkor nem tud a pályán továbbfertőzni. Amatőr meccsen ha van egy covid pozitív, jó eséllyel 20-30 embernek továbbadhatja a meccs alatt (nincs maszk, szoros kontakt, jó eséllyel taknyuk, nyáluk egybefolyik, rákenve a labdára). Egy héten hány meccs van, ha számoljuk a csapat sportokat (foci, kispályás foci, kézi, jégkorong, kosár) és vesszük a korosztályos meccseket is, 1000-1500? Szorozd meg az egy meccsen játszók számával és vedd azt figyelembe, hogy jelenleg 100-ból egy ember fertőzött, azaz statisztikai alapon minden 4. meccsen pályára lépne egy covidos.

RTB 2020.11.10. 08:16:10

@cardiobascuralis:

"Elég szomorú, hogy a KSH pofátlanul hazudik az O1Gecigány kedvéért. Ennyi."

azt megkérdezhetem, hogy a KSH hogy jön ide?

buszrajongó 2020.11.10. 09:32:56

@cardiobascuralis: "Ne 1986-os adatokat lapozgass, akkor tényleg állami kézben voltak."

Türelmes fickó vagyok, elmondom még egyszer. Az összes stadion állami kézben van. Nemcsak 1986-ban, most is! A Groupama is, a Szusza Ferenc stadion is, a Bozsik stadion is, az Illovszky stadion is, a Hidegkúti stadion is. Egyik sem kapta, érthető okokból nem is kérte vissza az 1945-ben elkommunizált stadionját, hiszen az állami pénzcsapok elzárásával egyik napról a másikra nekik maguknak kellett kitalálni, hogy mi a túróból fizetik a focistákat, az edzőket, az alkalmazottakat, satöbbi. A stadionok fenntartásához szükséges pénz kigazdálkodására esélyük sem volt, az akkor még tízezer fölötti átlag nézőszámmal rendelkező Fradinak sem, az ötszáz nézős MTK-nak pláne. Ha befáradsz a Széchényi Könyvtárba, és kikéred a Nemzeti Sport köteles példányainak a január és május közötti számait bármelyik évből az 1990-es évtizedben, akkor ezernyi cikket olvashatsz az önkormányzatoknál kolduló focicsapatokról, amelyek a bajnoki idény második felében már a csapatot sem tudták fizetni, nemhogy stadiont karbantartani. Az állami pénzből fenntartott futball tehát a módszerváltás utáni időszakban is folyamatosan létező jelenség, egyáltalán nem Orbán Viktor találmánya. Az más kérdés, hogy ő egy kicsit túltolta.

"Másrészt ezek nem felújított stadionok, hanem porig ledózerolt és onnan felhúzott stadionok."

Ez igaz, de rossz ajtón kopogtatsz, mert én ennek nem állítottam az ellenkezőjét. Hozzáfűzni valóm is csak annyi van, hogy a Bozsik és a Hidegkúti stadionok esetében

buszrajongó 2020.11.10. 09:35:51

@cardiobascuralis: "Ne 1986-os adatokat lapozgass, akkor tényleg állami kézben voltak."

Türelmes fickó vagyok, elmondom még egyszer. Az összes stadion állami kézben van. Nemcsak 1986-ban, most is! A Groupama is, a Szusza Ferenc stadion is, a Bozsik stadion is, az Illovszky stadion is, a Hidegkúti stadion is. Egyik sem kapta, érthető okokból nem is kérte vissza az 1945-ben elkommunizált stadionját, hiszen az állami pénzcsapok elzárásával egyik napról a másikra nekik maguknak kellett kitalálni, hogy mi a túróból fizetik a focistákat, az edzőket, az alkalmazottakat, satöbbi. A stadionok fenntartásához szükséges pénz kigazdálkodására esélyük sem volt, az akkor még tízezer fölötti átlag nézőszámmal rendelkező Fradinak sem, az ötszáz nézős MTK-nak pláne. Ha befáradsz a Széchényi Könyvtárba, és kikéred a Nemzeti Sport köteles példányainak a január és május közötti számait bármelyik évből az 1990-es évtizedben, akkor ezernyi cikket olvashatsz az önkormányzatoknál kolduló focicsapatokról, amelyek a bajnoki idény második felében már a csapatot sem tudták fizetni, nemhogy stadiont karbantartani. Az állami pénzből fenntartott futball tehát a módszerváltás utáni időszakban is folyamatosan létező jelenség, egyáltalán nem Orbán Viktor találmánya. Az más kérdés, hogy ő egy kicsit túltolta.

"Másrészt ezek nem felújított stadionok, hanem porig ledózerolt és onnan felhúzott stadionok."

Ez igaz, de rossz ajtón kopogtatsz, mert én ennek nem állítottam az ellenkezőjét. Hozzáfűzni valóm is csak annyi van, hogy a Bozsik és a Hidegkúti stadionok esetében a felújítás indokolatlan is lett volna, mert ezek már olyan állapotban voltak, hogy az újjáépítésük célszerűbb volt a toldozgatás-foldozgatásnál.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.11.10. 14:43:05

@buszrajongó: Hogy valami felújított, vagy alapoktól újjá épített stadion, az szerintem alapvetően egy érdekesebb kérdés. A sportot állami pénzből egy igen egyszerű elképzelés miatt tartják el ilyen szépen: Ha a sportoló a példakép, akkor az talán megelőz X bűncselekményt, Y mozgásszegény életmódból eredő betegséget, és Z stressz miatti betegséget (mert szurkolva levezeted a stresszt). Ha az így megspórolt pénzről a kormány azt hiszi, hogy több, mint amit a sport fenntartására költ, akkor ez jó üzlet.

Ebbe a hitbe pedig éppen úgy belefér a hiszi kapcsán az ideológia, politikai narratíva, mint a másik oldal sok programjában lévő feltételezések, és azok alapján való pénzköltés.

A Felcsúti stadion kapcsán sem az a borzasztó, hogy több ülőhely van benne, mint ahány lakosa a falunak volt, amikor felépítették. Hanem az, hogy egy jól működő stadion jóval több, mint az épület, sokkal inkább egy az adott célra létrehozott, közpénzből működtetett rendszer.

Ehhez a rendszerhez szerintem hozzá tartoznak a közlekedés, közművek, közszolgáltatások (rendőrség, tűzoltóság, mentők) a stadion célja miatt szükséges elemei, de éppen így a stadionban a sportesemények hátterét megteremtő edzőpályák és más részek is. Ennek a rendszernek nem csak a felújításához (állapot-javításához), de az állapot fenntartásához is hozzá tartozik, hogy egyes részeket időnként kicserélünk, akár a leglátványosabb elemek helyére is újak kerülhetnek. De ez csak a rendszer költségének egy kis része. Ha pedig nem csak az állapotfenntartás, de a versenyképesség megtartása is cél, akkor a rendszer fenntartása is sokszor a fontos és látványos elemek teljes cseréjével jár.

Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy ezeket a stadionokat ne egy üzleti vállalkozásként működő profi csapat kapná kvázi ajándékba úgy, hogy közben ebből a politika-közeli tulajdonos pénzt tud kivenni.

Ha ezen a rendszeren sokszor nem "az FTC osztozna az FTCvel", hanem elvárás lenne az is, hogy a diákok sportolási lehetőségét (mindennapi mozgást) is szolgálják a sportlétesítmények, és a csapatok a használatért nem csak pénzt fizetnek, hanem a diákok kötelező sportéletére (tornaóra helyett) edzőt is biztosítanak, akik meg is keresik a tehetségeket, lehetőséget adnak sokaknak, hogy utánpótlásban igazolt sportolók legyenek, de rehabliticáiónál "parasportnál" az egészségügy is hozzáfér a rendszerhez, a tömegsportot, egészségvédelemt szolgáló sportnapok, stb. is vannak benne, és nem csak egy vállalkozás használja őket, akkor ugyanaz a költség jóval kevésbé lenne irritáló.

Nem az a baj, hogy Felcsúton 3000 fős stadion van. Az a baj, hogy a sportban tehetséges ám szegény gyerekek nem jutnak úgy kiemelkedési esélyhez, hogy a foci miatt sportösztöndíjjal tanulhatnak ott, kiemelkedhetnek a szegénységből. Az ehhez szükséges iskolai, kollégiumi háttér, a finanszírozott tehetségkutató program, stb. hiányzik.

Ha Felcsút kapcsán azt látnánk, hogy az érintett sportban tehetséges gyerekeket ott egy hatékony rendszer sokszor kivakarná a szegénységből, és egy részükből profi labdarúgó lenne, más részük az élet más területén karriert csinálni tudó amatőr, és piszok sok problémát megoldana, és mondjuk az ott felnövő korosztály akár még a Testnevelési Egyetemmel, külső partnerekkel közös edző képzési program felé is nyithatna, hogy megújuljon és jobban teljesítsen a sportág, az oda költöző családokra szolgáltatások épülnének, stb. akkor ez lehetne egy Pilot projekt, és több más sportághoz kapcsolódó akadémia kerülhetne több településre, és lehetne belőle jó is.

Csak Felcsút kapcsán is azt látjuk, hogy az "aranyozott tetődísz" szerepét betöltő aréna megépült, de a rendszer alapjának, falainak szerepét betöltő egyéb háttérintézmények, a lényeg nem épülnek meg.

És a csonka rendszert, ami soha nem lesz fenntartható, az állam éppen úgy nem tudja gazdaságosan fenntartani, ahogy a csapatok, vagy a versenyszféra sem tudná. Ha pedig ez a csonka rendszer nem alkalmas sok cél elérésére, gazdaságos működésre, ellenben a haverok pénzt tudnak kiszedni, a csak a vállalkozásuknak odaadott infastruktúrából, támogatásból, akkor ott nem érzem nagy ferdítésnek azt mondani, hogy ezeket a stadionokat tulajdonképpen a csapatok és tulajdonosaik kapják.

Nem kerül a tulajdonukba. De nem is fizetnek annyit, hogy az ahogy ezt kapják, ne egy burkolt és sokszor tisztességtelen támogatás legyen, amiből egyesek meggazdagodnak.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.11.10. 15:32:40

@cardiobascuralis: Nyilván azért kurva anyázol, mert ismered az aranyszabályt, úgy viselkedj ahogy azt szeretnéd, hogy veled viselkednének. Hogy édasanyád azért lesz táma, mert ilyenre nevelt, vagy azért, mert valamit elkövetett ellened és szándékosan csinálsz belőle céltáblát mindegy. Mindenesetre ezt a stílust vele szemben megengedni magadnak egy dolog, bizonyára megérdemli, nyilvánosan másokkal szemben viszont már nem ez a helyzet.

Az Index, a 444 és sok más lap elsősorban a kattintásban érdekelt, és akkor a hangsúlyos a mondanivaló, ha egy kicsit játszanak a számokkal. Az Index, még Gyurcsány idején, úgy számolta meg a hídpénzt, hogy az összehasonlítási alap gyalogosokra, kerékpárosokra méretezett, keskenyebb híd volt, ahol nem is kellett a műemléki védelem miatt drágább anyagokat, technológiákat alkalmazni. Mert így lehetett a különbségből botrány.

Nyilván a várhatóan messze átlagon aluli nézőszámú meccset, a messze átlagon felüli nézőszámú rangadóval össze lehet hasonlítani úgy, hogy az utóbbi esetben papíron teltház az teltház, az előbbi esetben viszont a jegyet vásárló, de a vizsgált pillanatban nem a nézőtéren tartózkodó embert 0-nak számoljuk. A gond csak az, hogy ez utóbbi módszer hibás volta kapcsán éppen olyan emberrel szemben anyázol, aki 1 teljes meccs és 2 második félidő megtekintését is emlegeti időnként napi élmények kapcsán.

A bérletes, de később ér oda helyzetben lévő emberre úgy tekinteni, hogy mivel a vizsgált pillanatban nincs kint a meccsen, neki nem kell hely, viszont hazugság. Mint az sem egyenes az általad hivatkozott cikk kapcsán, hogy nem a hír ütőssége miatt kiválasztott kevésbé érdekes meccs (amikor máshol mondjuk rangadó van, stb) kevésbé aktív időszakára kell méretezni a befogadó képességet, hanem a stadion élettartama alatt, jó esetben, elérhető nézőszámok kapcsán a meccsek 80-85%-a bele kell férjen a stadionba, akár 90% is, akár sok év munkájával felépített eredmények, érdeklődés mellett is.

Ezzel szemben az általad meg sem nézett, tévesen megnevezett, hamisan megvádolt (ez a te becsületedről fest éppen negatív képet) oldalak adatai éppen ezért mutatnak sok meccset.

Sajnos a helyek kapacitását arra kell méretezni, hogy aki jegyet, bérletet vesz, annak jusson hely. Akkor is, ha a megváltott helyét nem veszi igénybe. A nézőszámban mind bevételi oldalról, mind kapacitásigény oldaláról, mind a csapat által elért közösség mérete szempontjából az összes jeggyel vagy bérlettel rendelkező ember is bele tartozik, nem csak az, akit egy a negatív kép festésében érdekelt lap egy jól kiragadott képen is meg tud számolni...

Hogy ezeket a szempontokat nem érted (jegyet akarhat valaki venni, stb) és ilyen szinten primitív hülye vagy, vagy nagyon is jól érted, csak szándékosan ferdítve, valótlanságot állítva próbálod alátámasztani a rosszindulatú gyalázkodást (azaz rosszindulatú hazug ember vagy), nem sokat változtat azon, hogy meggyőző érved nem igazán volt.

Na jó, annyiból volt, hogy bemutattad, ha nem az általad képviselt viselkedés mögött álló politikai oldalra, csoportokra, stb. akar valaki szavazni, mert abból a viselkedésből elege van, akkor a FIDESZen, mint opción érdemes elgondolkodnia.

Mindezt egy olyan választási rendszerben, ami a "győztes mindent visz" elve felé mutat, sok szemontból jó okból. Bizonyára azt is érted, hogy amikor a baloldalról sok kommentelő ezt a stílust engedi meg magának, és ezt akár a Facebook, akár egyes baloldali lapok, akár pártok tűrik, támogatják, akkor alíg pár % ezzel a baloldaltól elidegenített és kisebbik rosszként, protest szavazatként a FIDESZre szavazó választópolgár jelenti a különbséget a kormányváltás (és a másik oldal 2/3-a, ami akár Polt elküldésére is elég lehet) és a FIDESZ 2/3-a között.

Aki nem is annyira szereti a focit, azok jelentős része is látott már olyan mérkőzést, ahol az általad hozott nem kicsit hazug narratívához képest sokkal több néző volt, és látták a kézicsarnokok állapotát. A hazug embert, hamarabb utólérik, mint a sánta kutyát alapon azt látják, nem mondasz igazat, e mellett rosszindulat és anyázás van.

buszrajongó 2020.11.10. 18:45:56

@Válasszunk: Ezzel nem tudok vitatkozni. Nálad a pont. Még ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a népligeti buszpályaudvar mögött épülő sportcsarnokot a pletykák szerint oda fogják adni a Fradinak. Az egyesületnek két olyan sikeres csapatsport szakosztálya (női kézilabda, férfi jégkorong) van, melyek létesítményhelyzete régen megoldásra vár. A létesítmény azonban úgy van kialakítva, hogy egyetlen küzdőtér van benne. A két szakosztálynak tehát folyamatosan egyeztetnie kellene, hogy éppen melyik használja a küzdőteret. Ez azzal is jár, hogy hetente kellene jeget fagyasztani, majd felolvasztani, hogy egy hétig parketta legyen és kézisek is tudjanak játszani, majd újabb egy hét jég, és így tovább. Amíg az egyik csapat játszik, a másik edzeni sem tud a csarnokban. A klub vezetésének így döntenie kell valamelyik szakosztály mellett. A hoppon maradt másik problémája így megoldatlan marad, míg a másiké elvileg megoldott, de az meg egy olyan nagy befogadóképességű csarnokban játszik, amit még egy nemzetközi kupadöntőn is csak félig tudna megtölteni, egy bajnokin még annyira sem. A csarnok fenntartása tehát gazdaságosan nem oldható meg, így az csak egy nagyon drága púp lenne a Fradi hátán. Marad tehát az, hogy egy multifunkciós csarnok legyen. De arra meg ott a Papp László Aréna. Volt tehát két probléma, a két szakosztály létesítményhelyzete. Ebből sokszáz milliárdért egyiket sem oldották meg, de generáltak egy harmadikat...

pörgeszurkol 2020.11.11. 10:17:03

Nem tudom, hogy olvassa-e még valaki a kommenteket, de a sok hülyéző figyelmébe ajánlom ezt:

porgegrundol.blog.hu/2020/11/11/folytatodhat_az_nb_iii_es_a_megyei_bajnoksagok

Kb az történt, amiért rinyáltam, szerencsére a döntéshozóknak megjött az esze. :)

only one 2020.11.11. 11:14:54

@pörgeszurkol: Látod látod?
A véleményem nem változott bár, nem sí álmodtam. Viszont szívből örülök az örömödnek....!

only one 2020.11.11. 11:17:13

@pörgeszurkol: ....nem sivalkodtam....
“bocsi”

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.11.11. 14:55:05

@pörgeszurkol: Nézd, ha eddigi döntés kapcsán a szakértőket kb. hülyének állítottad be, akkor most sem lesz az ő véleményük a hiehetetlen szakértelmük alapján döntő érv amellett, hogy a bajnokságoknak folytatódnia kellene. Azaz a mostani "sok hülyéző figyelmébe" kommented nem tűnik egyenesnek.

Sőt, az életben sok millió pervesztes fél is megtanulta: Ha igazuk is lenne, akkor is lehet olyan rosszul érvelni, hogy a hülyeség számba menő érvek miatt a pert, a vitát elvesztik. Te sajnos kihagytál olyan szempontokat, mint a sport szerepe az egészségvédelemben, betegségek megelőzésében, az ennek kapcsán a sport népszerűsítésébe fektetett munka, az erről potenciálisan leszoktatott emberek helyzete, stb.

De közben úgy teszel, mintha az Ausztriából átvett (de ott sem eredeti, egyedi), tudomány által alátámasztott minta ne létezne, ne annak a másolásából indult volna ki mindenki... Ha pedig ebben a helyzetben a tudománnyal szembe menve "Viktor kedvenc sportja" érvek nélkül kerül más helyzetbe, akkor az ilyen politika döntés nálad a végső és döntő "érv". A nagy baj, hogy ez nem csak a rólad alkotott véleményt befolyásolja, de a jelenlegi helyzetről, vagy éppen a labdarúgásról alkotott véleményt is...

lobaszopiatej 2020.11.11. 17:14:37

foci.444.hu/2020/11/11/milliokat-vallal-at-az-allam-a-focistak-fizetesebol-a-jarvany-miatt

Jegyárbevétel 3-5%, többi az az állambácsi.
Adófizetők pénzén, szarfocira.

pörgeszurkol 2020.11.11. 17:30:40

@lobaszopiatej: Ez szerintem is felesleges, sőt, el tudom képzelni, hogy kifejezetten a hergelés is cél volt. Attól, hogy szeretek/szeretnék meccsre járni, nem tapsolok az ilyen intézkedéseknek (ahogy a felcsúti stadionhoz, vagy egyáltalán a csapat létezéséhez sem), ezt mindenképp meg akartam jegyezni, ha már felmerült a téma.

Pepejoe 2020.11.13. 10:48:54

Most nem az, hogy boldog vagyok vagy sem de azt hiszem így igazságos. Amúgy nem lehet kibírni esetleg pár hónapot foci nélkül? Majd elmegy ez a szar egyszer így vagy úgy, oszt' mehettek focizni, ki bánja. A levegővételen kívül nem szabad semmitől ennyire függeni...
Én is és sokan mások is lemondtak erről arról, a szórakozásnál, sportnál fontosabb dolgokról is, na és akkor mi van. Nem dől össze a világ. Vége lesz majd ennek a buziskodásnak, nyugalom türelem, mindenki mehet amerre lát...
süti beállítások módosítása