Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Két rokonlátogatás között egy kis blasz

2022/04/18. - írta: pörgeszurkol

Húsvétkor sajnos nem tudtam úgy alakítani a kötelező köröket, hogy a Kerület-meccsre is kimenjek. Persze ha nem hazai lett volna, hanem egy érdekes vidéki túra, akkor megoldom, így viszont inkább a szomszédba gurultam el az egyetlen olyan este, amikor belefért egy meccs.

A Facebook-oldalam lelkesebb követői már biztosan tudják, hogy a húsvét első felét a Bodrogközben töltöttem, szombat este pedig a Panoráma Sportközpontban jártam. Vasárnap már a barátnőm rokonainál folytattam az ünnepi látogatásokat, így a szezonban először hagytam ki a Kerület hazai meccsét úgy, hogy az országban tartózkodom. Furcsa is volt laptopon és telón követni az eseményeket, a Kecskemét utolsó perces fordítása nyilván így is kemény volt, de helyszínen megélve még rosszabb lehetett.

ufc8.jpg

A szombati elszántságomnak hála legalább nem maradtam meccs nélkül a teljes hétvégére, ugyanis 350 kilométer (jó négy óra) vezetés után csak kievett a fene a II. kerületi UFC meccsére. Nem is annyira a RAFC elleni ütközet vonzott, hanem egyfelől méltatlan módon ezen a pályán még nem jártam (miközben légvonalban a negyedik legközelebbi, jelenleg is aktív pálya nekem a Kerületke, a Gázgyár és az Elektromos után), másrészt ha ezt kihagytam volna, akkor az egész hétvégén nem jutok ki egyetlen meccsre sem, ez pedig megengedhetetlen lett volna!

ufc.jpg

Mivel az eső már elvonult, biciklivel mentem ki, így az elő félidő elejéről ugyan lemaradtam, de még kiértem időben ahhoz, hogy teljes értékű meccsnek számolhassam ezt is. Vittem magammal a rokonlátogatáson beszerzett eredeti Starót és 12-es Krusót (az egyetlen értelme Szlovákiának, hogy kapni ott is cseh belpiacos söröket), így igazi kikapcsolódás volt nekem a meccs. 

ufc7.jpg

ufc10.jpg

Az igazán jó arczoknak feltűnik, hogy egyik sem "az a sör". A prágai és a bőcsi Staro között inkább nem is mondom, mennyi a különbség, míg a Krusó esetében az a menő, hogy ez 12-es, nem pedig 10-es, mint az itthon kapható társai.

A Panoráma Sportközpont Kolozsvári Tamás utcai Sporttelep néven is ismert, 1963-ban épült, mára egy műfüves nagypályából, két kisebb pályából, futókörből és teniszpályákból áll. Igazából csak a székház emlékeztet arra, hogy ez valami komolyabb múlttal rendelkező hely, egyébként olyan alapos felújítást végeztek itt, aminek köszönhetően egy viszonylag steril, grundhopper szempontból kevésbé izgalmas pálya jött létre. A fekvése miatt mégis érdekes helyszínről van szó, amit érdemes felkeresni. Örülök is neki, hogy kimentem végre egy II. kerületi UFC meccsre, illet már.

ufc2.jpg

ufc5.jpg

Bár nekem ez ebben az esetben mindegy volt, de sajnos nem igaz a felirat, nem üzemel a büfé. :(

A felhős, esőre álló időnek köszönhetően még fotogénebb arcát mutatta a létesítmény, amit a szünetben jártam körbe. Érkezésem után nem sokkal, a 38. percben szerzett vezetést a RAFC egy távoli lövéssel. Addig is kiegyenlített képet mutatott a játék, és a szünetig nem is derült ki, hogy a listavezető játszik egy középcsapattal. Bevallom, nekem is meg kellett néznem, hogy mi a helyzet - de a II. ker. még a veresége ellenére is vezeti a tabellát négy pont előnnyel (eggyel több meccsel), míg a Rákosszentmihályi AFC a hatodik.

ufc6.jpg

ufc11.jpg

A hazai klub 1995 óta indul a BLSZ különböző osztályaiban, a csúcsot a BLSZ I. jelentette 2016-2018 között, és vélhetően az meglesz idén is. A RAFC sokkal komolyabb múltra tekint vissza: az I. világháborútól a II. végéig a másodiktól az ötödik vonalig bejárta a ligákat az együttes, utána viszont 1993-ig nem indult ezen a néven. Ehhez talán köze lehet annak, hogy a negyvenes években MOVE-csapat volt, mindenesetre az újraalapítás után sokat szerepelt a harmadosztályban is a RAFC, majd szépen, lassan lefelé csúszva előbb 2019-ben, majd 2021-ben is kiesett a BLSZ I-ből. Elsőre sikerült egyből visszajutni, most erre nincs sansza a klubnak.

ufc4.jpg

A második játékrészben egyértelműen dominált a hazai csapat, ennek ellenére kaput eltaláló lövésekig a RAFC jutott. Az 50. percben simán védett a kapus, a 77-ben viszont az első gólt lemásolva megduplázta előnyét a vendégcsapat - szintén egy jó húsz méterről, jobbról eleresztett löket akadt be. Tovább támadott az UFC, de esélyük sem volt a pontszerzésre, főleg azért, mert a vizes talaj ellenére nem próbálkoztak távoli lövésekkel. Kicsit a Kerület tavaszi szereplése jutott eszembe: úgy tűnik, itt a Kolosy tér fölött sem tudják, hogy lövésből lesz a gól.

Alapvetően nem volt egy komoly színvonalú meccs, de az ötödosztály átlagos szintjét azért hozta olyan komikus jelenetekkel, ahogy a 42. percben összeszaladt egymással a RAFC két támadója az ellenfél 16-osán belül.

ufc3.jpg

Igazából nem nagyon szurkoltam ezen a meccsen senkinek, de a múltja miatt inkább tudtam örülni a RAFC sikerének, főleg úgy, hogy az UFC-ről egy molinó hirdette, hogy az FTC partnercsapata. Különben is megérdemelték a vendégek a győzelmet, hiszen nem látszódott a játék képén a tabellán jelenlévő különbség: nagy siker ez egyébként, ugyanis a II. kerületi UFC a szezonban másodjára kapott ki, eddig csak a Nagytétényi Kohász verte őket, igaz, nem is olyan régen, március közepén - mondhatni, hullámvölgyben a listavezető, az Issimo pedig akár be is érheti őket.

ufc9.jpg

"-Kapus úr, ne kelljen már többet szólnom, végezze el a kirúgást!" - igaz ami igaz, a vezetés birtokában a RAFC nem annyira sietett a pontrúgásokkal, bedobásokkal és főleg a kirúgásokkal, a kapust pedig néha figyelmeztette a melegítőnadrágot viselő játékvezető.

Szomorúan teszem hozzá, hogy ebben a csoportban (BLSZ II. első csoport) szerepel a Csillaghegyi MTE is, de nincs köszönet az Óbudáról "kilakoltatott" klub tavalyi feljutásában: a CsMTE egyetlen pontot gyűjtött eddig, még szeptemberben sikerült döntetlent játszania az MLTC otthonában, de például a II. kerületi UFC egy nyolcast, az utolsó előtti Műegyetem egy hatost, a Duna SK egy hetest vert nekik, de tavasszal már az MLTC sem állt meg nyolc gólig. A Csillaghegy most 92 kapott gólnál tart, nagyon sajnálom ezt a megaláztatást, de azt még jobban, hogy a hazai meccseit a Goldball-pályán kénytelen játszani a klub. Biztos vagyok benne, hogy a saját otthonában szerepelve valamivel jobb eredményeket érne el a csapat, és nézői is lennének. 

Visszatérve a II. kerületbe, könnyen lehet, hogy a következő szezontól a BLSZ I-ben szerepel majd az UFC, akkor talán újra kimegyek a Panoráma Sportközpontba. A nevéhez méltó a sporttelep, tényleg gyönyörű a fekvése, közel is van Óbudához (sőt, Újlak tulajdonképpen Óbuda), szóval útba tudnám ejteni, csak éppen semmi nem köt ehhez a klubhoz. A Kerületke "az" óbudai csapat, helyettesítőterméknek pedig kiváló a Gázgyár a világ egyik legcukibb közegével. Remélem jövőre nem a BLSZ II-ben találkozik majd a Gáz a fentiek közül valamelyik csapattal.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr9617809985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása