Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Végy egy jó kapust!

2022/08/01. - írta: pörgeszurkol

A futball egyik alaptörvénye csúnyán megmutatta, hogy miért egy alaptörvény. 

Túlzás lenne azt állítani, hogy izgalommal telve alig vártam már a szezonkezdést. Bár letargiába nem kerültem a kieséstől, az NB II után annyira azért spannoltam fel magam az újabb harmadosztályú idény előtt. A csoportbeosztást azért vártam, de kár lenne tagadni, hogy nem ugyanolyan érzés a Győri ETO első csapata helyett a második ellen készülni.

Egészen szerdáig igazából egyáltalán nem éreztem a "karácsonyi hangulatot", nem vártam a szezont, nem hiányzott annyira a megszokott rutin. Aztán a szerdai ankét, majd a csütörtöki bérletátvétel felpörgetett, így legalább az utolsó pár nap már tényleg vártam a kezdést, vasárnap már rendesen izgatott voltam az Oázis felé menet, hogy végre kezdünk!

Én a kezdetektől fogva örülök Aczél Zoli kinevezésének, az akkori morgást nem értettem: igencsak negatív véleménnyel vagyok Pintér Attiláról, de zárt csoportokban sem kezdtem el hörögni ellene, amikor Óbudára került, ez a minimum. Ugyanígy majd a pályán dől el, mennyire kell örülni Aczélnak, mindenesetre a szókimondó és egyenes stílusa nekem bejött az ankéton. Persze egy dolog, hogy elmondja szerdán, hogy támadó, gyors futballt és bajnoki címet vár a csapattól, egy másik a valóság. 

kerulet-eto2.jpg

Nagyon döcögősen indult a meccs, rögtön az elején az ETO II-nek volt nagy helyzete, azt Kemenes szépen védte. Nagyjából az első negyedóra végén kezdett el jobban kinézni a játék, átvette az irányítást a Kerület, nyomás alá került az ETO II, érett a gól - Tóth egy az egyben vitte a kapusra a labdát, túl is jutott rajta, de mielőtt az üres kapuba lőhetett volna, beérte a védő. Nagyon kár érte!

Éppen alakulni kezdett tehát valami, amikor a győrieknek feltűnt, hogy Kemenes sokat lófrál nemhogy a kapun, de a 16-oson is kívül. Az egyik szemfüles akadémista ezt kihasználta, és körülbelül a félpályáról, oldalról a kapuba tekert.

A sokkoló gól után szerencsétlen Kemenes kapta az ívet rendesen a lelátóról, de rá is szolgált valamelyest, ugyanis továbbra is előszeretettel jött ki a helyéről. Erre mondtam szünetben, hogy a "wishes Neuer", de sajnos addig volt még egy okom arra, hogy így oltsam: a félidő utolsó mozzanataként megint rosszul jött ki, de azért el tudta fejelni a labdát egy győri csatár elől - egy másik elé, aki 35-40 méterről be is lőtte. Mondanom sem kell, milyen hangulatban ért véget az idei szezon első félideje... 

Száz méterről kaptuk a két gólt - hangzott el kifelé, és milyen igaz. Így azért nehéz lesz, de a ziccert is be kellett volna lőni, meg tíz percet leszámítva nem láttam a támadószellemet, szóval nem csak a kapus hibája a 0-2, de tevékenyen hozzátett, az is biztos. S hát elég demoralizáló lehet két ilyen gólt bekapni.

Nem tudok elmenni szó nélkül a büfé mellett: azt tudtam már jó fél éve, hogy váltás lesz. Nem örültem neki, szerettem az előző brigádot, de próbáltam a helyzet jó oldalát nézni: hátha jobb lesz a sör! Hát nem, ugyanaz a borzalmas Soproni van, csak az infláció is begyűrűzött, 750-ért mérik. Most ittam, mert első meccs, de szerintem ezt hanyagolni fogom a továbbiakban - mindenesetre a sör árában NB I-es a Kerület.

A második játékrészben kapufáig eljutottunk, gólig nem, az ETO II visszaállt, de a szórványos támadásaiknál megint okozott izgalmas pillanatokat a kapusunk. Még egy szép védést amúgy bemutatott, de az állandó kijövetelek nagyon nem hiányoztak. Még egyszer mondom, nem kizárólag a kapuson ment el a meccs, de lélektanilag nagyon rosszkor jött az első potya, meg azért ha más nem, egy 0–0 összejött volna, ha nincsenek ezek a hibák. Az se szép, de jobb a semminél.

kerulet-eto2_aczel.jpg

Nem ilyen kezdést vártam, persze lehet mondani a közhelyeket, van még 37 meccs, hosszú a szezon stb. Sajnálom, hogy Aczél Zoli bemutatkozása nem sikerült, de nem tudom az ő nyakába varrni, hogy egy teljes szezon után pont itt szakadt meg az NB III-as veretlensége. Valami pszichológus vagy motivációs tréner sürgősen kell az öltözőbe, mert nem olyan rossz játékosok ezek, mint ahogy most játszottak, viszont ez az NB III annyira azért nem gyenge, hogy ez tartósan elég legyen.

Az élet nem áll meg, szerdán már egy újabb fakó ellen játszhat a csapat. Felcsútot a fentiektől függetlenül hagyom ki, a sorsolásnál eldőlt, hogy már a második fordulót kihagyom: egész egyszerűen egy órát sem áldozok fel a munkaidőmből azért, hogy a felcsúti műfüves pályán láthassam a csapatom. Voltam is ott eleget, meg az NB II után ez nekem megalázó - félre értés ne essék, szombaton a kupában örömmel megyek Hegyeshalomra, nem a kiscsapatok derogálnak nekem, hanem a tartalékok, főleg a felcsútiak.

kerulet-eto2_2.jpg

Persze igyekszem a lehető legtöbb Kerület-meccsen ott lenni, de azt eldöntöttem a kieséskor, hogy a második csapatok elleni meccsekért nem hozok annyi áldozatot. Ha 6-0-ra nyertünk volna vasárnap, akkor is így tennék.

A végére egy kis érdekesség: az elmúlt 9 hónapban ez volt a harmadik meccsünk az ETO ellen: kétszer a felnőttek, egyszer a fakó került az utunkba. A mérleg nulla pont és 0–12-es gólkülönbség. Az egy dolog, hogy a lelátón barátság van a két klub között, de hogy nem lett a kedvenc ellenfelem a Győr, az tuti. S decemberben egyszer még megyünk oda...

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr1417893979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása