Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Így nem jutottam ki a német járási kupára

2024/09/12. - írta: pörgeszurkol

Prémium meccsnézést terveztem kedd estére, meghiúsult.

Úgy alakult, hogy a hét elejét munka miatt Frankfurtban kellett töltenem az Automechanika kiállításon. Ez alapvetően nem rossz dolog, de pont a Nemzetek Ligája első két fordulójára esett az út: a düsseldorfi meccsre még nem tudtam kimenni Németországba, a bosnyákok elleni mérkőzést már nem láthattam otthon.

Na sebaj, Németországról beszélünk, valami alsóbb ligát csak találok az egyik nap - így álltam az úthoz. Végre igazán hasznát vehetem a Futbology-nak, ami persze jópofa app, szeretek becsekkolni a meccsekre, jó látni, miken voltam, de most jött el az ideje úgy igazán: megmutathatta nekem, milyen meccseket rendeznek Frankfurtban hétfő-kedd-szerda. Röviden semmit, de a város közvetlen szomszédságában akadt egy-két kiválónak ígérkező Kreispokal-meccs. Mivel szerdán este már utaztam haza, így az kiesett, nem kezdődött elég korán semmi ahhoz, hogy utána még a reptérre is kiérjek. Hétfőn konkrétan semmi nem volt még a Futbology szerint sem, így maradt a kedd. Aznap három meccs jöhetett szóba, ennyit találtam az RNV szolgáltatási területén belül, ahová a tömegközlekedésre is érvényes volt a kiállítási sajtójegyem, azaz ingyen utazhattam.

Zeppelinheim, Rüsslesheim és Marxheim volt a három település, utóbbi egyből kiesett, mert kb. 5 kilométert kellett volna sétálni az S-Bahntól a pályáig. A maradék kettő közül végül az FV Hellas Rüsselsheim meccsét választottam, mégiscsak menő a helyi görögök csapatát megnézni. Meg egyébként is Rüsslesheim egy létező település, az Opel otthona, szóval valami. Zeppelinheim ezzel szemben ugyan jól hangzik, de csak egy pár évtizede (1938-ban vált településsé hivatalosan) épített városrésze Neu-Isenburgnak, amit a környékről felszálló léghajókról neveztek el - a városrész a frankfurti reptér szomszédságában található.

20240910_195251.jpg

A két szóba jöhető kupameccsen amúgy egy kilencedosztályú csapat fogadott egy nyolcadosztályút (FV Hellas Rüsselsheim–TSV Wolfskehlen, Kreispokal Groß Gerau), illetve egy tizedosztályú is egy nyolcadosztályú együttes ellen lépett pályára (TuS Zeppelinheim–TSG Neu-Isenburg, Kreispokal Offenbach).

Itt egy kicsit álljunk meg: Németországban az első három osztály országos, a negyedik szint a Regionalliga, itt az egyes csoportok jellemzően még több tartományt foglalnak magukba. Az ötödik szinttől már tartományonként változó a leosztás, de a sorrend az Oberliga, Verbandsliga és Landesliga. Egyes tartományokban van még Gruppenliga vagy Bezirksliga illetve ezeknek akár az -oberliga verziója is. A Kreisliga a következő szint, ez a legtöbb helyen a nyolcadosztály, de néhol csak a kilencedik, megelőzi a Kreisoberliga - ilyen tartomány Hessen is. Hessen és Szászország a legkülönlegesebb tartományok, ezekben a 14. osztály a legalacsonyabb szint, máshol 11-13 osztályig tart a futballpiramis. Hihetetlen mélységek, nálunk ugye a hetedosztály a csúcs most, de az én életemben a nyolcad volt a legalja, a hőskorszakban talán volt kilencedosztály is. Persze Németország nagyobb, de akkor is, tizennegyedosztály, elképesztő.

Én ugye Hessen tartományban töltöttem az időmet, de kis érdekesség, hogy nem Frankfurt, hanem a lakosságra harmad akkora Wiesbaden a főváros. A környéken a Kreispokal, azaz a járási kupa második fordulójánál tartanak, a meccsek zöme a hétvégén zajlott, de jutott pár a hét közepére, kedd-szerdára is. Említettem fent a választékot, és azt is, hogy Rüsselsheimbe mentem ki. 

Bár már írtam fentebb, de ha már autós újságíróként voltam a környéken, nem árt megismételni: Rüsselsheim ad otthon az Opel központjának és első gyárának. Ez meg is látszott az utcaképen, rengeteg Opelt láttam az utcán, köztük egy Opel Rocks-t is, ami itthon szinte ismeretlen. A város érdekessége még, hogy keresztülmegy rajta az 50. szélességi kör. Nem mélyedtem el különösebben a helyi futballéletben, ami biztos, hogy az SC Opel 06 a város legfontosabb és legrégebbi futballklubja, de létezik egy Eintracht is egy másik pályán, illetve van csapata a helyi görögöknek és törököknek is - az  FV Hellas és a Türkgücü. Utóbbi kicsit sem meglepő Németországban, görög klubra már kevesebb példát találni, ezért is tarottam ezt izgalmasabbnak.

20240910_193825.jpg

Ilyet még nem láttam élőben.

Nem gondoltam volna, de a Wikipédia szerint 361 ezer görög él Németországban. Egy részük vendégmunkásként érkezett, de Kelet-Németországba mentek kommunista görögök is politikai menekültként, ahogy anno Magyarországra is jöttek. A legtöbb görög Stuttgartban él, de népesebb létszámban vannak jelen Hessenben is, így Rüsselsheimben is.

20240910_194259.jpg

A rüsselsheimi stadion.

Az SC Opel és az FV Hellas otthona a Stadion am Sommerdamm, a létesítmény más sportágaknak is otthont ad, de a centerpálya egy egészen cuki valami, ott szívesen néztem volna meccset. A görög klub sajnos nem azt, hanem egy műfüves grundot használ, ide írták ki a Wolfskehlen elleni kupameccset is. Frankfurtból az S8-as S-Bahnnal jutottam ki ide, a vonattól kellett sétálni bő negyedórát, addig legalább vettem sört - az alapot pedig jól megadta az Automechanika Happy Hour, ahol ingyen adták a sört délután öttől, így pár Becks lement indulás előtt. Pont pár nappal az utazásom előtt kínált meg kedvesem jószándékú nagypapája a szokásos Pilsner helyett egy Becks-szel: maradjunk annyiban, hogy az egy teljesen másik sör, hiába a név- és logóegyezés. Bőcsön vagy nem tudnak, vagy nem akarnak jó sört főzni. A német Becks teljesen korrekt sör, nyilván nem valami különlegesség, de más liga a licenszes verzióhoz képest. A munkáról még annyit, hogy reggel Pierluigi Collina nyitóbeszédét hallgattam, közben az esti járási ligára készültem, csodálatos kontrasztot adott ez a napomnak. Vagyis adott volna.

20240910_194646.jpg

Ekkor még nem aggódtam, bár furcsa volt, hogy csak az egyik csapat van kint a pályán.

20240910_194717.jpg

Ami a magyar megyeiben nem lep meg, arra Németországban nem számítottam, de bekövetkezett: nem jelent meg a Hellas ellenfele, elmaradt a meccs. Gondolom ezzel 3–0-val a görögök mennek tovább, pedig egy osztállyal magasabb szintről jött volna az ellenfél. Fasza, bő félórát nézegettem az edzést, először még bizakodó voltam, hiszen a klubház két oldalán található pályáin egyaránt melegített egy-egy csapat. Ám a Hellas Rüsslesheim könnyen felismerhető kék szerelése (görögbetűs felirattal!) mellett a másik oldal sárga meze elsőre nem esett le, hogy nem a Wolfskehlen lesz, hanem a sporttelep másik hazai csapata, az SC Opel. Miután ezt észleltem, gyorsan megkérdeztem a padon üldögélő játékosokat a meccsről - nem jött el az ellenfél, kaptam meg a sejthető választ. Remek!

20240910_201940.jpg

Ezt érkezéskor kinyitottam még mit sem sejtve, aztán ha már ott voltam, megittam.

Azt csak zárójelben teszem hozzá, hogy amennyiben Zeppelinheimet választom, akkor tíz gólt is láthattam volna, ott 9–1-re nyertek a vendégek. No mindegy, nem számolom el az 55. meccsemnek ezt idén, hiszen nem volt meccs, de a Futbology-ban nem törlöm ki a becsekkolásomat, ott legyen csak plusz egy pálya, ha már kiszenvedtem oda egy edzést nézegetni. Amúgy eddig egyszer fordult elő velem ilyen: Balatonkenesén egyszer nem jelent meg az ellenfél a megyei harmadosztályban. Időjárás miatt maradtam még hoppon egyszer egy Újpest–Paks kupán (estére szakadni kezdett a hó az egésznapos eső után, a spori nem találta játékra alkalmasnak a pályát), egyszer pedig egy Balatonfüred–Kerületen, de utóbbi esetben találtunk alternatívát (ha nem emlékeznétek, itt a poszt). Olyanra párszor volt példa, hogy egy kinézett meccsre végül nem mehettem ki, mert elmaradt/lemondták, de azok szerencsére időben kiderültek, az negyedjére fordult elő velem, hogy megjelentem egy meccs helyszínén, de végül nem volt meccs. Nem egy jó érzés.

20240910_195154.jpg

Érdekes amúgy, hogy mindkét csapatnak van honlapja és Facebook-oldala is, utóbbi még úgy-ahogy frissülget is, de erről a meccsről semmit nem írtak, szóval nagyon fontos lehet a Kreispokal. Az FV Hellas oldalát nézegetve azt láttam, hogy a keret mintegy fele görög (görög nevű) játékosból áll, egy-két német, török és egyéb is befigyel ugyan, de nem tűnik túlzásnak a görög felirat a melegítőkön és a pálya mellett.

Ahhoz legalább időben indultam haza hoppon maradásom után, hogy a magyar válogatott Bosznia-Hercegovina elleni meccsének második félidejét megnézzem. Gólt ugyanannyit láttam, mint az elmaradt kupameccsen... Annyi baj legyen, mostanában elég gólt hoznak a Kerület-meccsek amúgy is, itt térnék ki a külön posztot nem kapó múlt hétvégi sikerre is: 3–2-re verte a csapat a Felcsút II-t úgy, hogy 1–0-ról 2–1-re fordított még az első félidőben a Felcsút, de a szünet után ismét nagyot ment a Kerület. Viszont Bencze lesérült, érzékeny veszteség, nehéz lesz így a Kisvárda elleni kupa.

Visszatérve még egy kis zárszóra Frankfurtra, hazafelé menet az Eintracht Frankfurt stadionját, a Deutsche Bank Stadiont is útba ejtettem. Bemenni persze nem tudtam, de mivel egy megállóra van a reptértől, nem jelentett akkora kitérőt, főleg, hogy az egyik oldalától pár száz méterre tesz le a villamos, a másik oldaltól pár száz méterre áll meg az S-Bahn. Igazából sokat nem tudok erről még elmondani, de tessék, ilyen élőben ez az óriásstadion:
20240911_183327.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr8418488989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása