Véget ért az NB I, és most látszik csak igazán, hogy mennyire kegyelmi állapot volt ez az elmúlt bő egy hónap!
Többször írtam már arról, hogy az NB I már nem hoz lázba, elfordultam tőle, és az alsóbb osztályokban találom csak meg azt, amiért érdemes meccsre járni. Ez a blog is azért jött létre, hogy minél több meccsről írjak benne, de jött a járvány, ami felülírt mindent. Két hónap teljes futball-megvonás után nyilván óriási örömmel fogadtam az NB I folytatását, és nagyon megörültem, hogy végre meccsre mehettem. Utólag nézve még bosszantóbb és elhamarkodottabb az MLSZ döntése az alsóbb osztályok lezárását illetően, de ez van, májusban csak az NB I indult újra.
Kegyelmi állapot volt ez tehát, amit fokozott az is, hogy a négy kiemelt csapaton kívül mindenki a kiesés ellen küzdött, óriási izgalmakat hozott a hajrá. Megalázó persze, hogy az Újpest célja a kiesés elkerülése volt, de végül az edzőváltás után emelt fővel, a klub tradícióihoz méltóan tette a dolgát a csapat. A Debrecen elleni kiesési rangadó hangulata számomra a 12-15 évvel ezelőtti időket idézte, amikor elkezdtem meccsre járni, amikor igazán jó volt ehhez a közösséghez tartozni. Már a Honvéd 93. perces kapufája is azt jelezte, amit aztán végig éreztem a Debrecen ellen a helyszínen: az Újpest nem eshet ki, mert ez Magyarország legrégebbi, legnagyobb hagyományokkal rendelkező egyesülete, ahol ha a játékosok és a szurkolók egymásra találnak, akkor semmihez sem fogható a hangulat. Még a tábor nélkül is.
Újpest nélkül nincs magyar foci. Ahogy Fradi, MTK és Honvéd nélkül sincs.
DVSC, Győri ETO, Vasas, Szombathelyi Haladás, Pécs, Nyíregyháza és Békéscsaba nélkül van (lesz) NB I, de minek? Egyenként legfeljebb az első kettőnek említett csapat hiánya fájó úgy igazán, de ez a hét klub mind NB II-es, miközben a Felcsút, a Kisvárda és a Mezőkövesd nulla múlttal, nulla szurkolói beágyazottsággal, semmi hagyománnyal ott van. Ez lett a magyar foci?
A Paks és a Budafok szimpatikus kiscsapatok, nem szabad őket összemosni a műcsapatokkal. Normális esetben a jelenlétük színesítené az NB I-et, de most nekik sem lehet felhőtlenül örülni, pedig az számomra egy nagyon nagy dolog, hogy lesz budai klub az élvonalban. Így viszont nagyon sok a kiscsapat, aránytalanul sok.
Normális esetben, egy ideális világban nagyon jól szórakoztam volna a DVSC kiesésén, egy ideális világban eszembe nem jutott volna a Diósgyőrnek drukkolni az utolsó fordulóban, egy ideális világban fel sem merülne bennem, hogy a magyar kupainduló ellen szurkoljak a nemzetközi porondon. De egy ideális, normális világban nem lenne harmadik egy akadémiának csúfolt klub akadémisták nélkül, zömmel légiósokkal. Főleg úgy nem, hogy alig egy évtizede alapították, és a Videoton második csapatának jogán került fel egyáltalán az NB II-be... Ideális esetben nem lenne negyedik és kupadöntős egy olyan klub, ami ebben a formájában szintén néhány éve létezik, előtte a másodosztály közelében sem járt. S akkor a Paksot szimpatikussá tevő játékospolitikának szöges ellentettjét művelő, szintén pár éve létező, mindenféle tradíció nélkül második éve NB I-es Kisvárdát is említsük meg, mint ami ideális esetben nem létezne. Vagy talán a háromból egyik igen, de így együtt biztos nem.
Tudom, hogy a blognak sok olyan olvasója van, akinek elege van a politizálásból. Őket szeretném megnyugtatni, hogy ez az utolsó ilyen poszt, a jövőben tényleg a meccsbeszámolókra szeretnék koncentrálni. Remélem, nem kényszerülök arra, hogy másról írjak... Pár dolgot még egyszer tisztázzunk, utána ígérem, hagyom ezt!
A Felcsút elleni őszinte és tiszta gyűlöletem nem a kormány ellen szól, és különösen nem a csapat játékosai ellen. Pár éve még tudtam szimpatizálni (szimpatizálni, nem azonosulnI!) a kormánypárttal, most már legfeljebb egy-egy témában. Nem fogok a többi pártra is kitérni, nagy részüket vagy megvetem, vagy legfeljebb szintén egy-egy témában értek velük egyet.
Amellett viszont nem tudok elmenni, hogy szétverik a kedvenc hobbimat, a magyar focit. Nem, nem a stadionozó, lélegeztető gépekkel példálózó demagóg idiótákkal fújok egy követ, a stadionok zömének örülök, a körülményeket rendbe kellett tenni. De milyen áron?
Fotó: Puskás Akadémia Flickr
Miért kell nekünk elviselni felcsútokat az NB I-ben? Miért kell elviselni azt, hogy Mészáros Lőrinc érmeket oszt az NB I-ben? Miért kell elviselni azt, hogy a Kisvárda bent marad, a Debrecen kiesik? Miért kell elviselni azt, hogy csak a Fradi vagy a Fehérvár lehet a bajnok?
Igazából nem kell elviselni. Nem tudom függetleníteni magam tőle, zavarni fog továbbra is. Nem fogom tudni az NB I-et figyelmen kívül hagyni, de egy nagy francot fogom a részletes követésével terhelni magam. Lesz újra NB II., NB III. és BLSZ (meg persze megyei), lesz hova kijárni. A grundhopperkedést végre folytathatom, sőt! A szurkolói énemet meg elég lesz Óbudán kiélni, Újpestre legfeljebb kimegyek a kupában... Hagyjanak engem békén ezzel a kilúgozott, belterjes NB I-el! A normálisabb csapatok meccseit megnézem tévében (ha nagyon ráérek), amúgy meg az eredményeket és a tabellát fogom csak követni. Szomorú, de ez van.
Ha nincs ez az időszak, nem tudtam volna elengedni az NB I-et. Kellett még ez az egy hónap, amikor lelkesedni tudtam érte, és kellett utána egy hatalmas pofon a valóságtól tegnap este. Hamarosan kiderül az NB II és az NB III teljes mezőnye és sorsolása, lesz miért lelkesedni!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fregattfőhadnagy 2020.06.28. 20:41:25
Pacorro 2020.06.28. 21:28:04
Valahogy én is így vagyok vele, sikerült elkúrni a magyar focit, nem kicsit, nagyon.
Kivenni belőle a szerethető, emberi részeket, beletenni mindent, ami ebben a félfeudális, érték nélküli világban zavaró. Mindezt úgy, hogy szemernyivel sem lett jobb vagy versenyképesebb.
nts 2020.06.28. 21:33:49
Röviden szólva nem egészen értem ezt a mondatod: "Pár éve még tudtam szimpatizálni (szimpatizálni, nem azonosulnI!) a kormánypárttal, most már legfeljebb egy-egy témában." De hát nem is változott semmi, ez a rendszer mindig is ilyen volt, beleértve a sportpolitikát, a közéletet.
Szóval tényleg jó lenne megtudni a miértet.
Béla Antal 1111 2020.06.28. 21:47:42
György Attila Révai 2020.06.28. 21:58:46
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.06.28. 22:59:12
Mondom ezt úgy, hogy imádom a focit, játékosként két évtizedet töltöttem el különféle BLASZ osztályok pályáin, szurkolóként pedig másfél évtizedet a Fradi pálya lelátóján.
Ha nem kezdjük el ezt az egészet teljesen tiszta lappal az egészen kicsi gyerekekkel, akkor reménytelen az ügy.
Oregon88 2020.06.28. 23:02:35
A helyi fideszes önkormányzat és a kaszinó koncesszió nyertes Szima által pénzelt klub,aminek az infrastruktúrájára vagy 20 milliárdot költött az állam csak a saját balfaszságának köszönheti a kiesést,Vitelkivel nem is értem mit akartak.
Győri ETO
Sajnos az ország történetének legnagyobb bróker botránya bedöntötte őket,nyilván kell nekik pár év,ameddig visszatérnek,az a bűnöző Tarsoly hibája,már rajta van az ügyön a NER.
Vasas
Kiestek a pályán,de most vette át őket egy Csányi barát fideszes oligarcha,ha van még pár forduló,akkor lehet fel is jutnak,a Dózsából igazolgatnak alapembereket...
Szombathelyi Haladás
Na az ő helyzetük tényleg gáz,de meg akarta venni őket egy Mészáros közeli oligarcha,ha az összejött volna,akkor nem itt tartanak,gondolom továbbra is képben vannak,amúgy az egyik legtöbb pénzt kapó akadémia,infrastruktúrára is milliárdokat kaptak.
Pécs
Őket meg Matyi szopatta meg,ősbalos város,őket szopórollerre tették valóban.
A Nyíregyháza és Békéscsaba meg amúgyis sokat volt másodosztályban,utóbbit a Békés Drén pénzeli amúgy...
Etniez 2020.06.28. 23:30:35
De már csak akkor, amikor az ő lábukra tapos a NER, amíg másokéra, addig úgy kell nekik.
Nem tudtok előre gondolkodni, pedig a jelek nyílvánvalóak.
Falshang 2020.06.29. 00:17:26
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:34:34
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:37:25
birkamenet 2020.06.29. 00:38:16
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:39:21
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:40:13
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:42:57
"Az angol edző szerint abszolút benne van a pakliban, hogy az idei évben a Vörös Ördögök kieshetnek a Premier League-ből. "
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 00:44:22
birkamenet 2020.06.29. 00:46:42
birkamenet 2020.06.29. 00:52:33
A büdös kurva anyádnak van gyurcsánya kedves Bunkóbarom Ildikó!
n3spr3ss0 2020.06.29. 05:27:20
Kutyából nem lesz szalonna.
2020.06.29. 07:28:52
Ezért:
"Pár éve még tudtam szimpatizálni (szimpatizálni, nem azonosulnI!) a kormánypárttal, most már legfeljebb egy-egy témában. "
Meg ezért:
"Nem, nem a stadionozó, lélegeztető gépekkel példálózó demagóg idiótákkal fújok egy követ, a stadionok zömének örülök, a körülményeket rendbe kellett tenni. De milyen áron?"
Nem, nem elszenvedője vagy a helyzetnek, hanem bizony te magad is az okozók közé tartozol. Még ha utólag nem is tetszik a leves, amit főztetek. Nem, nem választható szét az állami pénzből épült stadionok, a klubok kitömése attól, hogy a politikai vezetés háztáji csapatai uralják a hazai élvonalat. Meg attól sem, hogy korrupt és rohad az egész, miközben rengeteg adónk megy erre. Az, hogy szerinted demagógia stadionozni, mikózben a következményei miatt meg rinyálsz, nem csak álszent szemforgatás, hanem önmagad mentegetése is. Te akartál ilyen focit, hát tessék, örülj neki! Én semmilyen focit nem akarok állami pénzből, fizessétek ti foci rajongók, és akkor nem kell a rinya, hogy jajj, a politika tönkreteszi a kedvenc hobbitokat.
pörgeszurkol 2020.06.29. 07:29:29
pörgeszurkol 2020.06.29. 07:32:50
2020.06.29. 07:35:03
Leszarom, hogy ott ki tartja el a focit, mert ott nem adózok. Itthon fizesse az a focit, aki akarja, ne az állam támogassa.
pörgeszurkol 2020.06.29. 07:36:27
2020.06.29. 07:42:49
Kezdjük azzal, hogy én is fizetem az adómmal a nagyfőnök hobbiját. Milyen alapon fizettetitek ezt velem, miközben az én hobbimra egy fillért sem adtok, sőt még azután is fizetek adót?
Aztán az általad említett stadionok sem telnek meg nézővel.
Oké, legyen, Puskás stadion, mert ott válogatott meccsek lesznek meg rendezvények, legyen egy darab nemzeti stadion, de milyen alapon épít az állam kluboknak, amelyek magánszervezetek, stadiont?
Az pedig nem esett még le hogy minél több állami pénzt tolnak bele annál szarabb lesz. Ha nem lenne államilag támogatva, a legrosszabb verzió az lenne, hogy csak néhány csapat működne tovább profi klubként, a többi amatőrré válna. De ez miért lenne gond? Szerinted normális, hogy még az NB3-ban is profi klubok vannak, így van vagy 80 profi klub, és ha ez alapján megbecsüljük, összesen több a profi focista + más beosztott aki a klubtól kapja a fizetését, mint néző?
2020.06.29. 07:42:54
Kezdjük azzal, hogy én is fizetem az adómmal a nagyfőnök hobbiját. Milyen alapon fizettetitek ezt velem, miközben az én hobbimra egy fillért sem adtok, sőt még azután is fizetek adót?
Aztán az általad említett stadionok sem telnek meg nézővel.
Oké, legyen, Puskás stadion, mert ott válogatott meccsek lesznek meg rendezvények, legyen egy darab nemzeti stadion, de milyen alapon épít az állam kluboknak, amelyek magánszervezetek, stadiont?
Az pedig nem esett még le hogy minél több állami pénzt tolnak bele annál szarabb lesz. Ha nem lenne államilag támogatva, a legrosszabb verzió az lenne, hogy csak néhány csapat működne tovább profi klubként, a többi amatőrré válna. De ez miért lenne gond? Szerinted normális, hogy még az NB3-ban is profi klubok vannak, így van vagy 80 profi klub, és ha ez alapján megbecsüljük, összesen több a profi focista + más beosztott aki a klubtól kapja a fizetését, mint néző?
pörgeszurkol 2020.06.29. 07:49:33
Lehetne normális, lehetne három profi osztály szerintem, de a jelenlegi 48-60 csapatos NB III senkinek nem jó, ahogy az sem, hogy milliós fizetések is előfordulnak még ott is.
2020.06.29. 07:56:00
De egyáltalán miért kell, hogy támogassa az állam? Ha állami támogatás nélkül nem lenne bajnokság, akkor az azt jelenti, hogy nincsen rá piaci igény. Mondjuk ezzel kapcsolatban kétségeim vannak, miért ne lenne állami támogatás nélkül bajnokság? Legfeljebb nem fizetnék a focistákat. Egy rakás sportág van, amit a résztvevők fizetnek, mert sem közönsége, sem állami támogatása nincs. A focinak meg közönsége az van, még ha a hazai bajnokságnak kicsi is.
Arra nem reagáltál, hogy a szerintee jó hogy megépült stadionok is üresek, csak töredék része telik meg a helyeknek egy-egy meccsen, akkor mégis mi indokolta a megépítésüket. Esetleg nem lehet, hogy épp azért kellett az állami pénz, mert piaci alapon minek építettek volna olyat, amire nincs fizetőképes kereslet?
2020.06.29. 07:59:21
A másik, hogy minek előírni egyáltalán, hogy profi osztály? Van egy bajnokság, kiírják a nevezési feltételeket, aki ki tudja gazdálkodni a szponzorációból és a jegybevételekből, az fizessen profi focistákat, aki nem, az küldjön a pályára amatőröket. Aztán kialakul, hogy hány csapatot tud eltartani a piac profi szinten, és mennyit amatőrként (megjegyzem, kosárlabdában NB1/B-ben volt/van példa amatőr csapatra profik között, úgy 15 éve olyan is volt, hogy egy amatőr egyetemi csapat NB1/A-ban is lejátszott egy szezont).
nts 2020.06.29. 08:10:55
nts 2020.06.29. 08:15:24
blah 2020.06.29. 08:57:30
az nem vitatható, hogy a magyar "akadémiai" rendszer semmit nem ér. a magyar "szakemberek" évtizedekkel vannak lemaradva.
a kis városok, faluk csapatai nem vonzanak nézőket, nemhogy a nagyobb bajnokságok felé tartó játékosokat, valamit érő szakembereket. nekünk a volt kommunista országok ugródeszkájának kellene lennünk ennyi pénzzel.
a témához visszakanyarodva, van 9db 100e pluszos városunk ahol meg lehetne tölteni 15-20 ezres stadionokat, ott lehetnének állandó csapatok, a többi pedig az adott régió farmcsapatai. el kell felejteni az nb1 nb2 relációt, semmi értelme, ahhoz túl kis ország vagyunk, hogy ezzel bármire is jussunk. kell egy állandó első osztályú bajnokság és kell egy farmcsapat bajnokság amik között nincs átjárás csapatoknak, csak az azt kiérdemlő játékosok számára.
az uefa szabályzata majd megengedi, van már olyan sportdiplomáciai ereje (pénze) az országnak, hogy működjön. de a magyar furfang azt hiszem képes kijátszani azt is ha nem engedik. ez már részletkérdés.
Etniez 2020.06.29. 09:07:43
Ezr írtam fent, zombik.
Gabez 2020.06.29. 09:11:23
Ez a nagy, oszladozó, bűzös és undorító k@ki a fityesz SZAVAZÓK felelőssége. Ők kurták el. Nem kicsit, hanem kib@szottul.
És nem csak a focit.
Szóval lehet itt rinyálni, de minek. Másra kell szavazni (csak ne a szélsőségesekre és a szocikra, mert azok is elcsesznék, ha még lehet fokozni).
RTB 2020.06.29. 09:44:51
A hazai futballról viszont már akkor is látható volt, hogy ebbe az irányba halad, ahova most megérkezett, mondhatni mostanra érett be. Meglepődött valaki? Nem. Akkor mégis mire ez a fordulat, miszerint Pörge Béla már csak pár témában tud szimpatizálni a kormánnyal (még egyszer mondom, egykor 888-as szerzőként) ?
pörgeszurkol 2020.06.29. 10:10:26
Az utolsó kérdésedre a válasz elsősorban az a stílus, ami a fociban is érzékelhető, másodsorban azért sok olyan témakör van, ami leginkább nem érdekel. Nem volt semmilyen fordulat, talán érthető, hogy az előző munkahelyemen azokról a témákról írtam főleg, amikkel egyetértettem + a fociról a sjaát véleményemet, ahogyan (ennek nagyon örülök) azt te is láttad.
Annyi történt, hogy a napi sárdobálástól függetleníthetem magam, nem kell ezzel foglalkoznom.
RTB 2020.06.29. 10:12:14
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 10:33:36
Bela Voltam 2020.06.29. 10:42:03
Szoval a magyar foci egy nagy kalap szar. Meg abban is tobb orome van az embernek, ha a jegy arat a pirosra teszi a ruletten, es minden 10. alkalommal nyer.
Bela Voltam 2020.06.29. 10:46:33
lobaszopiatej 2020.06.29. 10:55:06
Komcsifoci, Pénztáros Lőrinc olvtárssal.
Csak az elvakult fideszrajongók imádják.
solar flare 2020.06.29. 12:26:11
solar flare 2020.06.29. 12:29:05
A Real vagy a Barca állami csöcsön lóg?
Ugye nem...
Éljenek meg a piacról, és a szurkolóik támogatásából, ha az nem megy, akkor meg tűnjenek el, mert nincs rájuk szükség!
És ezt az összes többi sportra is értem, nem csak a focira.
solar flare 2020.06.29. 12:30:52
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 23:34:22
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.29. 23:37:57
2020.06.30. 07:42:05
Tehát az a felnőtt mód, hogy ha nyugaton valamit valahogy csinálnak, akkor azt kritika nélkül átvenni? Eddig úgy tudtam, ti komcsik Moszkvával vagytok így...
2020.06.30. 07:46:19
Egy 100 ezres város nem tud megtölteni egy 20-30 ezres stadiont. Azt felejtik el a foci fanok, hogy anno a foci hazai fénykorában a meccsnézés sokkal szűkebb számú szórakozás egyike volt, ma viszont sokkal több szórakozási lehetőség áll rendelkezésre. Még ha jó is lenne a magyar foci, leszámítva egy-két nagyobb eseményt, lásd pl. EB, csak a lakosság egy relatív kis töredékét érdekelné.
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.30. 09:36:13
Azokat a bankokat, amelyeknél súlyosan el vannak adósodva állam bácsi menti meg időről időre az aktuális bankcsődök. idején.
De eleve ne a topligákat hozd már fel. Szerinted a cseh vagy a finn klubcsapatokat nem állami, önkormányzati pénzből tartják fenn? Mert ugye ugye Turki-Tampere bajnokin full teltház van és százezrek csüngenek a tv képernyőjén. Ja, nem..:)
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.30. 09:38:24
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.30. 10:31:56
2020.06.30. 11:24:17
De én épp ezt mondom. Te használod kifogásnak azt, hogy máshol is tesznek bele állami pénzt. Erre írtam hogy leszarom máshol mit csináljak, nem ott adózok.
Bunkóné Barom Ildikó 2020.06.30. 17:39:39
Bela Voltam 2020.07.04. 19:11:46
Sajnos azt kell belatni, hogy a falabuak atlagos teljesitmenyet, hogy mire kepesek valojaban azt az Andorra, Feroer-szigetek, Vatikani B-csapat es hasonlo focinagyhatalmak ellen lathatjuk.
kikelet_ 2020.08.28. 13:56:42
pörgeszurkol 2020.08.28. 14:54:21
Következetesen mindig Felcsútként hivatkoztam rájuk, mondjuk igaz, ami igaz, többször fedtek meg azért, hogy a Fradit állami csapatnak hívtam, mint emiatt, amíg burkoltan ment a Felcsút kritizálása, kb mindenki leszarta.
kikelet_ 2020.08.28. 22:40:27