Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Elindult a szezon a hátországban, és nem is akárhogy!

2023/08/21. - írta: pörgeszurkol

Ezen a hétvégén egy megyei harmadosztályú meccse voltam kint, és ahogy azt várni lehetett, prémium szórakozás lett belőle.

A mögöttünk hagyott szombaton csak úgy dúskálhatott az egyszeri focikedvelő a meccsválasztékban, az NB I-től a megyei harmadosztályig minden szinten rendeztek találkozókat, több százat. Cserébe mondjuk vasárnap egy meccs sem volt, az utóbbi években hozott kiváló szabályozás miatt nemzeti ünnepen nem lehet bajnokit rendezni - e mögött több indokot is sejtettem, de a hétközben esett le a tantusz, hogy nincs elég rendőr a meccsekre és az ünnepi rendezvényekre, ez okozza a tiltást.

Na mindegy is ez most, hiszen alapvetően olyan napokon nem szoktam a meccsek között válogatni, amikor játszik a Kerület, hiszen akkor adott, mire megyek. Vannak viszont kivételek: tisztelem, ha valaki szászázalékos szezont képes hozni a csapatával, de nem lehet ez elvárás. Vagyis lehetne, de párkapcsolat, család, munka és barátok - vagyis élet - mellett azért nehéz. Utoljára az NB II-ben pörögtem erre rá, akkor össze is jött egy 88 százalékos szezon, két vendég és három hazai maradt ki a kupával együtt, az ötből négy alkalommal nem a mai ország területén voltam a meccs idején. Tartósan ennyire nem tudom keményen nyomni, ezért minden szezon elején kijelölöm azokat a Kerület-meccseket, amiket el lehet engedni, az ilyen hétvégékre igyekszem szervezni minden családi programot, sörtúrát satöbbit, hogy a fontosabb meccseknél szóba se jöhessen a távolmaradás. Az NB III-ban természetesen a második csapatok élvezik a legkisebb prioritást, ezeket minden további nélkül kihagyom, ha van miért. A második csoportba tartozik például a Komárom, ezek az olyan ellenfelek, akiket már rengeteg alkalommal láttam otthon és idegenben is, és nem is különösebben izgalmasak. Természetesen a piramis csúcsán az olyan pályák vannak, ahol még nem jártam (főleg a kupa, de idén például Sopron is), illetve az olyan ellenfelek, mint a Dorog.

Most szombaton délelőtt egy kiváló programom volt a KpST-park nyitónapjának képében, ettől még belefért volna Komárom, de vagy egyedül autózva, vagy vonattal úgy, hogy 23:40-re érek vissza Balatonkenesére. Hát, inkább nem hagytam ki az esti sütögetést, viszont az bőven belefért a délutáni programomba, hogy a környéken keressek valami megyei meccset. Találtam is!

20230819_182617.jpg

A hétvégén kezdődtek a Veszprém megyei harmadosztály küzdelmei, elrajtolt az általam már ismert (a jelenlegi mezőnyből most voltam a hatodik csapat pályáján) keleti csoport is - igaz, átalakult a mezőny némileg. Idén öt helyett négy csoport van veszprémi harmadosztályban, de nem lett érdemben kevesebb csapat, csak megszűnt a középső csoport, így egyes csapatok új mezőnyben találták magukat. Keleten 12 helyett 15 fős a mezőny, az Alsóörs és az Olaszfalu sajnálatos módon megszűnt, a Bakonyszentlászló Győr-Mosonba került át, vagyis hat újonc van: az áthelyezett Pécsely, Tihany-Balatonszőlős és Tótvázsony, a két szezon után ismét elinduló Nagyesztergár, valamint a megyei másodosztályból kiesett Herend. Ezen felül a Jásd-Csetény kettévált, van egy Dudar-Csetény nevű klub, és egy Jásd. Érdekesség, hogy a Balatonkenese új neve Gyulafirátót-Balatonkenese, de a klub szerencsére továbbra is Kenesén játssza meccseit. A Pécsely pedig a Balatonfüreddel lépett kooperációra, és BFC-Pécsely néven fut, ráadásul Balatonfüreden játszik.

Természetesen új helyszínt választottam szombatra, így jött képbe Litér, a keleti csoportban tavaly 8. helyen végző együttes. A klub idén PD Truck Litér néven szerepel, az első fordulóba a tavalyi negyedik Felsőörs érkezett a településre. 

Litér egy völgyben fekszik a 72-es út mentén Balatonfűzfő, Királyszentistván, Veszprém és Szentkirályszabadja között, igazi, utóbbi faluba csak kerékpárúton vagy gyalog lehet átjutni közvetlen módon. Én a Balaton felől érkeztem, így a 72-es melletti bicikliúton kaptattam fel, és a kései indulás ellenére mindössze két percről maradtam le.

20230819_170910.jpg

Nincs túl frekventált helyen a litéri sportpálya, a falu szélén, két gyár között fekszik. Ehhez képest egész jó kilátás nyílik a falu körüli dombokra. Maga a pálya is eléggé lepukkant: nincsenek kispadok sem (jó de, az öltözőpépület verandáján), értelemszerűen semmilyen lelátó se, de amúgy is gaz és földek veszik körül a sporttelepet a gyárak szomszédságában. Az öltöző azért szépen fel van újítva, és ami igazán menő, hogy az oldalában egy büfé is található, amit egyből célba is vettem a bicikli lezárása után.

Nem tudom, mikor ittam ilyen olcsó sört meccsen (nem számítva persze azokat, amiket vittem magammal), de Litéren mindössze 450 forint volt az egységár a Soproni-Löwen-Stefi trióért, valamint a 0,33-as Heineken és a gyümölcsös sörök is ennyit kóstáltak. Arany Fácán viszont volt 400-ért is. Aki ismer, gondolom már kitalálta, hogy a Heinekenre fanyalodtam rá, sőt, kimelegedve a tekerés után elsőre egy kétszázalékos citromos Gössert húztam le kb. tíz perc alatt. Nyitvatartó bolt vagy kocsma még bicóval sem volt a pálya közelében, így ez maradt, de legalább sokat nem kellett érte fizetni.

20230819_171517.jpg

20230819_171923.jpg

Az első félidő bő felét a napos oldalról néztem, aztán átmentem az árnyékba kicsit a korlátot támasztani. Olyan 50-70 nézőt számoltam, a második félidő elején a jegyeket szedő (500 forint volt a zsuga) polgárőrök beszélgetését elcsípve elégedettek voltak a nézőszámmal.

Az első játékrészt simán uralta a Litér, negyven perc alatt két gólt szereztek a hazaiak: egy szabadrúgás akadt be, majd egy hosszú ívelést kapásból emelt át a kijövő kapus felett a csatár, mindkettő szép találat volt. A keretek alapján is a Litér tűnt esélyesebbnek, majdnem az összes játékos megfordult a megyei I. osztályban, ketten az NB III-ban is a Balatonfüred és a Veszprém színeiben. Sima hazai győzelemnek tűnt ez, el is hangzott mellettem, hogy "hajrá, Litér, hála az Istennek végre jól játszotok!" - amúgy néha-néha szurkolgattak páran.

20230819_171327.jpg

Az első gól előtti pillanat.

A szünet előtt azonban a második kapuralövéséből (az első egy szabadrúgás volt, ami a felsőlécen csattant) szépített a Felsőörs, így 2–1-et mutatott az eredményjelző a szünetben. Ja igen, megyeháromban eredményjelző, nem rossz!

20230819_172723.jpg

Ez pedig a felsőörsi kapufa.

A második játékrész első 15-20 perce az elsőhöz hasonlóan folytatódott: jobb volt a Litér, többet támadott a hazai csapat, és szerzett is egy újabb gólt, 3–1-nél úgy tűnt, ez el is dőlt. Néhány alkalommal eddig is kapta az ívet a játékvezető mindkét oldalról, a hazaiak elsősorban egy tizenegyest kértek számon, a vendégek szerint szabálytalanság előzte meg a harmadik hazai gólt. Bár nyilván nem láttam mindent közelről, de ezek nem tűntek komoly hibának, a pálya széléről is csak ritkán szidalmazta valaki az ősz sporttársat.

Aztán elérkezett a 70. perc.

Az ivószünet után szinte egyből szépített a Felsőörs, a második félidőben ez volt a vendégek első értelmezhető támadása. A helyzetkihasználásukkal nem volt probléma, az biztos. Ezt követően egy ártalmatlannak tűnő szituációban hibázott egyet a játékvezető, és ez láncreakciót indított be. A félpálya körül, a "kispadok" előtt kezezett a vendégek egyik játékosa. Abban nem vagyok biztos, hogy szándékosan, de a keze nem volt leszorítva, a labda pedig elakadt benne, ezt le kell fújni, legfeljebb nem lap, az oké. A játékvezető nem fújt, hatalmas reklamálás kezdődött, a Felsőörs a kezezésnek hála labdát szerzett, az ívelés után a 16-os sarkánál elkésett a hazai védő, tizenegyes. A hazaiak vitatták a kezezést és azt is, hogy a büntető helyett csak szabadrúgásnak kellene jönnie, mert kívül történt a szabálytalanság. Utóbbit nem láttam.

20230819_175017.jpg

A Felsőörs értékesítette a büntetőt, 3–3, volt hátra szűk húsz perc. A bírót innentől megállás nélkül szidták a pálya mellől, a "gyere ide, te kutya" volt talán a legenyhébb, amit hallottam. Az egyik felsőörsi védő egy - amúgy tényleg elnézett - vitatott eset után annyit mondott, hogy "spori, csak annyit kérünk, nézze a meccset", erre persze szintén jött a szitokáradat rendesen. Az utolsó húsz percben négy sárgát osztott ki a spori  vendégeknek, de ez sem hűtötte a kedélyeket.

A gól után ment előre a Litér, pár perccel később úgy tűnt, erre ráfáznak, de a Felsőörs negyedik gólját érvénytelenítette a bíró, lekönyökölték a védőt. Az utolsó tíz percben már nem ment át a térfélen a vendégcsapat, ha jól számoltam, hét szögletet végeztek el a hazaiak a lefújásig, a Felsőörs taktikáját egy rutinosabb védő tanácsa foglalta össze a legjobban "csak rúgd már ki a faszba!".

Elsősorban a "medve" becenévre hallgató felsőörsi kapusnak köszönhetően maradt a 3–3, a Litér elszórt két pontot, simán nyerhetett volna. A végén páran meg akarták várni a játékvezetőt, de erre nem került sor. Nagy anyázások közepette ért véget a találkozó, pedig bő 70 percig viszonylag nyugodt meccs volt.

Mindenesetre jól szórakoztam, nem unatkoztam, persze volt alkalmam ránézni néha a Kerület-meccs tudósítására. Gyönyörű 0-0 lett az, szokás szerint jó buli volt Komárom... Persze inkább lettem volna ott így is, de nem halok bele, hogy így alakult ez a hétvége.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr7318197177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása