Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Csapatbuszok

2023/01/08. - írta: pörgeszurkol

A tavalyi egészen sikeres uborkaszezoni poszt folytatása 2022-es fotókkal.

Szinte napra pontosan egy éve raktam ki a téli szünet alatt a csapatbuszos posztom, ami meglepően pozitív fogadtatásra talált, és bár tömegesen nem olvastátok, azért az átlagos szintet simán hozta. Ezen felbátorodva idén is hozok egy kisebb gyűjtést az uborkaszezonra: annyi a különbség, hogy most nem az eddigi évek alatt felhalmozott csapatbuszos fotóimat teszem fel, csak a tavalyi termést.

nyito.jpg

Nyilván ez így kevesebb fotó, ráadásul most nem szelektáltam, fotózgattam kisbuszokat/furgonokat is, ha belebotlottam ilyenbe. Egy képet leszámítva nem volt olyan, hogy kifejezetten célom lett volna csapatbuszt fotózni, csak ha már ott van, akkor kiszedem alapon fényképeztem.

2022-ben a januári veszprémi kép után (ami még az előző posztba került be) márciusban még nem meccsen, hanem biciklizés közben fotóztam csapatbuszokat, mégpedig a BVSC stadionja mellett. A Kaposvári Rákóczi Ikarus E95-öse nem tudom, mit keresett ott, mert nem aznap és nem is ott játszottak, gondolom valami ifi lehetett. 

kaposvar.jpg

Az egyetlen busz, ami a tavalyi posztomban is szerepelt.

bvsc1.jpg

bvsc2.jpg

Szintén márciusban elkészült az első külföldi idevágó fotóm, a Rakovník Ford Transitját lőttem ki Plzeňben. Nem éppen tervezett kép, de milyen menő már!

rakovnik.jpg

Áprilisban a húsvéti hétvégén kényszerűségből kihagytam a Kerület meccsét, de a Kolosy tér fölött másnap a II. kerületi UFC meccsére azért kijutottam. Ezért Ford Transit nem biztos, hogy bármikor elérte volna az ingerküszöböm, ezzel a háttérrel viszont kiváló.

iikerufc.jpg

Májusban egy Veszprém megyei biciklitúra végén a Devecser–Tihany megyei elsőosztályú meccset néztem meg, erről volt poszt is. A Devecser buszát szétparkolták, így csak oldalról lett róla fotóm, megteszi.

devecser.jpg

Újabb két hónappal később a román szuperkupa döntőjén voltam kinn, Aradon sikerült összefutni a Kolozsvári Vasutas impozáns (bár nem éppen fiatal) csapatbuszával. Ügyeltek a rendszámra is!

cfr.jpg

Augusztus elején óriási óbudai kupaszombatban volt részem, és ekkor mindkét ellenfél buszát is sikerült fotóznom. Külön öröm a Gázgyár-pálya mellett buszt fotózni, bár nem úgy parkoltak a körösladányiak, hogy a csodálatos lakótelep igazi szépségei látszódjanak. Aznap még később Hegyeshalmon az egyik fotómba csak belekomponáltam a helyi csapat kisbuszát. Szintén augusztusi fogás a Győri ETO busza a Kalap utcában, bár maga a meccs elég kellemetlen emlék.

hegyeshalom.jpg

korosladany.jpg

eto.jpg

A harmadosztályban azért ez elég impozáns, de persze a fakó is használja a felnőttek buszát.

Még mindig augusztus, a Balatontól a Velencei-tóig tekertem 20-án, amikor ugye a nemzeti ünnep miatt nem volt meccs. Az utam elvitt a Sóstói Stadion mellett is, ahol fotózhatóan parkoltak a Vidi buszai - kiváló alkalom egy kis pihenésre.

vidi1.jpg

vidi2_1.jpg

vidi3.jpg

Szintén bicózás közben sikerült szeptember elején a Rot-Weiss Erfurt buszát fotóznom, ami a Komjádi Uszoda mögött parkolt az egyik szeptemberi reggelen. Sajnos sok fény még nem volt, de valamit kiszenvedtem azért a Setráról. Az RW Erfurt amúgy egy ötödosztályú csapat, hát nem tudom, itthon van-e olyan klub azon a szinten, ami 500-as Setrával jár, de az lenne a tippem, hogy nincs.

rw-erfurt.jpg

Ebben a hónapban még a Teskánd busza akadt horogra - bár gyanítom, ez inkább csak ideiglenes jelleggel viszi a csapatot, mindenesetre ott a címer az oldalán, így elfér a posztban.

teskandi_busz_1.jpg

Októberben két furgonnal bővült a repertoár: előbb a XV. kerületi rangadón fotóztam a Testvériség SE Toyota Proace kisbuszát, majd a Balatonfüredi FC Opel Vivaróját sikerült kiszednem Óbudán, a Nagymihály utcában. Azt a meccset sem nyertük meg amúgy.

testveriseg.jpg

balatonfured.jpg

Novemberben megint a biciklizés hozott szerencsét, ezúttal rögtön két külföldi csapatbuszt is fotóztam, persze ezek ekkor éppen turistabuszként funkcionáltak a Hősök terén. A lengyel busz egy röplabdacsapathoz tartozik, ami különösen menő fogás, ez a sportág eddig hiányzó volt ilyen téren. A másik jármű az NFK Újvidék busza, amire pedig azért vagyok különösen büszke, mert ez a klub az egykori Újvidéki Athlétikai Clubra utalva viseli a sárga-kék színt - a magyar alapítású klub később NAK néven szerepelt a jugoszláv bajnokságban, majd 1941-ben hazatért UAC néven, emiatt a második világháború után feloszlatták.

zaksa-lengyel_ropi.jpg

rfk_ujvidek.jpg

Messziről valami ukrán busznak néztem, így mindenképp megvártam, amíg leparkol. Így is elég jó fogás!

A posztot két miskolci fogással zárom, ebből a DVTK új busza az egész posztban az egyetlen olyan, amit - ha már arra jártam - kifejezetten le akartam fotózni. Amikor a Kerülettel játszott a Diósgyőr, még nem ez volt a buszuk.

tcn-970.jpg

nmu-481.jpg

A Miskolci Volán pályája, egyébként nagyon menő sporttelep, kéne meccsre is menni ott.

Aznap bónuszként a DVTK Jegesmedvék busza is meglett, így három sportág 17 klubjának 21 busza jött össze 2022-ben. Ennyi egy posztot csak megért!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr8818020586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása