Szurkol is, meg grundol is, azaz groundhopperkedik

Számvetés a szezonról

2023/07/07. - írta: pörgeszurkol

Jobban szeretek inkább naptári évben gondolkodni, a meccseket is így számolom, de ha már van egy app erre, nézzük, mit hozott számokban a 2022/2023-as szezon!

Rendszerint decemberben szoktam jelentkezi az összefoglaló posztokkal, és továbbra is a naptári évet tekintem mérvadónak arra vonatkozólag, hogy hány meccsen voltam kint, de a Futbology annyira megkönnyíti az ilyen összessítéseket, hogy most egy évközi, szezonzáró posztot is összehoztam. Ráadásul a 2021/2022-es kiírást már nem zavarták meg a korona elleni eltúlzott korlátozások sem, így van egy releváns összehasonlítási alapom - értelemszerűen a korona előtti évek is ilyenek, csak minél korábbi szezonról van szó, annál hiányosabban tudtam felvinni a Futbology-ba a pontos számokat, így maradjunk ennél az összehasonlításnál.

img_3924.JPG

A 2022/2023-as szezonban 67 meccsen jártam, ezt 44 különböző stadionban tettem meg, amiből 25 volt új - hét külföldi, tizenhárom vidéki és öt budapesti. A Kerülettel Csorna, Teskánd, Mór, Ajka és Kaposváron a Bene Ferenc Labdarúgó Akadémia pályája volt újdonság a bajnokságban, a kupában pedig Hegyeshalom és Úrkút. Gyirmót random NB II-es meccs volt, a többi hazai új pálya megyei vagy blasz. A Kerület harminc meccsén jártam, 16-szor hazaiban.

Összesen 225 gólt láttam (persze ez kevesebb a késések és a büfés lemaradások miatt), a gólrekorder a Pomáz–Pécel 5-4 volt. Hét orszában jártam meccse a tavaly júliusi Aradtól és az idén júniusi Montenegróig. 

Kísértetiesen hasonló a 2021/2022: akkor 66 meccsen jártam 43 stadionban, amiből 28 volt új. Az igazi eltérés az, hogy abban a szezonban 36 Kerület-meccsen jártam (17 hazain), ami azt jelenti, hogy a csapat tétmeccseinek 90 százalékát láttam. Bár nem az eredményekért járok, azért erős a kontraszt a kiesés után, ezt el kell ismernem, de főleg a második csapatok ignorálása miatt alakult így. Érdekesség, hogy abban a kiírásban is kilenc gól volt a csúcs, de jóval egyoldalúbban a Fűzfői AK–Csetény 9–0-án. 

A naptári éveket nézve 2022-ben 64 meccs jött össze, idén is hasonló várható, vagyis kimondhatjuk, hogy körülbelül évi 65 meccsre vagyok hitelesítve, és ezeknek kb. a fele Kerület. Nem célom ennél sokkal több meccsre kimenni, munkával és családi élettel összeegyeztetve, de azért prioritásként kezelve a focit szerintem ez a reális (plusz/mínusz tíz százalék) - ha mondjuk megcéloznám az évi száz meccset, az már negatív hatással lenne az életemre, míg ha 45-50 alatt maradék (anélkül, hogy beüt a krach), akkor valószínűleg a mostani énem buzinak/papucsnak/picsogónak tartana.

****

Ha már írtam, akkor ehhez a poszthoz fűzöm: elkészült az NB III. sorsolása. Sajnos Felcsúton kezd a Kerület, ezzel valószínűleg egyből rá is cáfolt az élet egy kb. két héttel ezelőtti mondásomra. Akkor kijelentettem az Oázisban, hogy Felcsútra biztos nem megyek, inkább keresek helyette valami értelmeset. Így viszont, hogy az a szezonkezdés, sajnos sanszos, hogy kimegyek, de lesz még elég fakó elleni meccs, amit kihagyhatok valami jobb buliért. 

Balatonfüredre novemberben megyünk, a strandolás+Kerület-meccs program tehát idén sem jött össze, a téli szünet pedig maratoni lesz november 26-ától március 3-ig. Azért sikerült két szerdai meccset a programba nyomorítani így is, de legalább nyáron, potenciálisan munka után is elérhető kezdési időponttal. A számomra legérdekesebb túrák szeptember elején (Szombathely) és november végén (Sopron) lesznek, az eddig biztosnak tűnő kihagyások más programok miatt (cseh sörtúra és válogatott-túra) egyaránt második csapatok elleni meccseket érintenek, szóval összességében elégedett lehetek a sorsolással, de van is miért panaszkodni. 

A naptári évben amúgy 35 meccsnél és 13 új stadionnál tartok, ezt azért 60-70 meccsre és 20-25 közötti új pályáig fel fogom tornászni, és talán az öt ország mellé is csatlakozik legalább egy hatodik, ha minden jól alakul. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://porgegrundol.blog.hu/api/trackback/id/tr4618162242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása